שתף קטע נבחר
 

סימני התקפלות? ייקור הביטוח נדחה בשבועיים

בעקבות הלחץ הציבורי והתגייסות שרים וחברי כנסת מכל סיעות הבית, כולל יו"ר ועדות הכלכלה והכספים, האוצר מראה סימני כניעה - הודיע על דחיית ייקור הביטוח לרוכבי אופנועים וקטנועים בשבועיים. הרוכבים: מבחינתנו המאבק עדיין לא תם

פשרה בין משרד האוצר וועדת הכספים: ייקור פרמיות הביטוח לרוכבי אופנועים וקטנועים יידחה בשבועיים. משרד האוצר נכנע ללחץ שהופעל מצד ח"כים מכל סיעות הבית, והודיע היום (א') בצהריים כי בכוונתו לדחות בשבועיים את ייקור תעריפי הביטוח לרוכבי אופנועים וקטנועים. הדחייה הושגה לאחר פנייתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שדרש בשבוע שעבר ממשרד האוצר לדחות את הרפורמה בחודש. זאת, במטרה לאפשר דיון ציבורי מסודר בוועדות הכנסת. במשרד האוצר מציינים היום כי גם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, פנה לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה לדחות את הרפורמה.

 


הרוכבים מחו, וזכו בהכרה ציבורית (צילום: גיא אסיאג)

 

במסגרת הרפורמה, שאמורה הייתה להכנס לתוקף ב-1 בנובמבר, יתייקרו תעריפי הביטוח לרוכבים בשיעור ממוצע של 12%. במשרד האוצר מבהירים כי הדחייה - עד ל-15 בנובמבר - תהייה האחרונה, ולאחר מכן לא תחול דחייה נוספת בהחלת התעריפים החדשים. ראוי להזכיר כי החלטת המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, לייקר את פרמיות הביטוח של רוכבי האופנועים והקטנועים, עוררה גל מחאה שזה להד נרחב בתקשורת. לביקורת הציבורית הצטרפו חברי כנסת רבים, שדרשו את ביטול הרפורמה - או לכל הפחות, את דחייתה עד לאחר קיום דיון פומבי בוועדות הכנסת.

 

100 שקל בשנה

ברקע הרפורמה עומדת טענת המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, כי התעריפים אותם משלמים רוכבי האופנועים אינם משקפים את המחיר האמיתי של ביטוחם. כתוצאה מכך, מסבירים באוצר, נגרמים הפסדים בסך של כ-200 מיליון שקל למאגר חברות הביטוח, "הפול", שאחראי על ביטוח הרוכבים. עוד טוענים באוצר, כי נהגי מכוניות פרטיות מסבסדים כיום את הרוכבים, בעלות של כ-4% מפרמיות ביטוח החובה - או כ-100 שקל בשנה.

 

אלא שהמתנגדים לרפורמה, עמם אפשר למנות את כל רוכבי הדו-גלגלי בארץ - וכן חברי כנסת רבים, מכל קצוות הקשת הפוליטית - טוענים כי ייקור פרמיות הביטוח אינו צודק או ראוי. זאת, מאחר שהרפורמה אינה מתחשבת בתועלת הטמונה בשימוש בכלי רכב דו-גלגלי, כמו למשל הפחתת זיהום האוויר במרכזי ערים והקטנת עומסי תנועה. עוד טוענים המתנגדים כי ייקור פרמיות הביטוח אינו מוצדק, מאחר שאינו מתחשב במידת האחריות של נהגי מכוניות בגרימת נזקים לרוכבים, שמטבע הדברים פגיעים יותר לנזקים ופציעות.

 

"ניצחון בקרב, לא במערכה"

בציבור הרוכבים הביעו קורת רוח מההחלטה, אך הודיעו כי המחאה נגד הייקור לא תפסק. "מדובר בניצחון בקרב אך עדיין לא במערכה", אמר ניסים דואק, דובר הרוכבים. "שמחנו לגלות שכל ציבור בעלי הרכב בישראל הבין את העוול והאיוולת בהחלטה לייקר את הביטוח, ואנחנו מודים לכל הח"כים שתמכו בנו כאיש אחד. אנחנו מקווים שההחלטה סוללת את הדרך לביטול מוחלט של הייקור, אך המאבק מבחינתנו לא תם ויימשך במלוא עוזו, כולל הפגנות מתוכננות בעתיד הקרוב".

 

"אני מקווה שבמהלך השבועיים הקרובים נגיע להבנות והסכמות חדשות בנושא", אומר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שמברך על החלטת האוצר לדחות את יישום הרפורמה. גפני מציין כי הדחייה תאפשר לקיים "דיון ציבורי מקיף, כפי שהיה נדרש מלכתחילה בנושא כה מורכב". לדבריו של גפני מצטרף יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, שאומר כי "מדובר במאבק צרכני, חברתי ותחבורתי מהמעלה הראשונה. אני מקווה שמשרד האוצר יגיע לדיונים בכנסת עם פתיחות לרעיונות חדשים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרוכבים מנצחים
צילום: עופר עמרם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים