שתף קטע נבחר
 

מדריך: קדמו את הסרטון שלכם ב-YouTube

יצרתם סרטון והעליתם לרשת? יופי, זה היה הצעד הראשון - מה לגבי ההמשך? כך תביאו גולשים רבים ככל האפשר לצפות בסרטון ה-YouTube שלכם

כשאתם מעלים סרטון ל-YouTube, פחות משנה מה המטרה שלכם - לקדם רעיונות נאצלים או לזכות בתהילת עולם -  אתם תרצו שיצפו בו גולשים רבים ככל האפשר.

 

זה אולי גם קצת עניין של מזל ובוודאי קשור לתוכן הסרטון, ובמידה לא מעטה גם למי ומה שאתם (לדוגמא, אם אתם פריס הילטון, סביר להניח שיותר אנשים ירצו לצפות בסרטון שצילמתם), אבל יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את סיכויי ההצלחה של הסרטון ולהגדיל את מספר הצפיות שלו.

 

במדריך שלפניכם נסביר כיצד אפשר להעניק לסרטוני YouTube חשיפה טובה יותר, באמצעות טכניקות שמזכירות קידום אתרים קלאסי. לא יהיה כאן שום דבר מסתורי או אפל - פשוט נעזור לסרטונים שלנו להימצא יותר בקלות. הכל נבדק, אומת ועובד.

 

הפצה ויראלית או עבודה שחורה?

"ויראלי" היא מילה קצת מסוכנת. היא גורמת להרבה אנשים להאמין בטעות שאם יעשו סרטון מספיק מעניין, מצחיק, ייחודי ומקורי, הוא כבר יפיץ את עצמו בעצמו.

 

ובכן, כדאי מאד להשקיע באיכות של הסרטון - גם תוכנית וגם טכנית - אבל אם לא תבצעו קצת עבודת הפצה אז שום מחלה מדבקת לא תעזור לכם.

 

בכל מקרה: אל תפנטזו על הצלחה שמגיעה מעצמה - תשקיעו. אף אחד לא נהנה לצפות בסרטון מטושטש, ערוך גרוע ובעל פסקול עמום, ולא משנה כמה מקורי הרעיון שלכם. ומצד שני, רוב הסיכויים שאף אחד לא יראה את הסרטון שלכם אם לא תקדישו זמן סביר (כמה שעות עד כמה ימים, תלוי במקרה), כדי לשווק אותו במרץ.

 

החשיבות של תנועת החיפוש

אחד המקורות העיקריים לתנועת גולשים אל הסרטון שלכם יהיה חיפוש. אתם רוצים שאנשים ימצאו את הסרטון שלכם גם כאשר יבצעו חיפושים רלוונטיים במנגנון החיפוש המובנה של YouTube וגם כאשר יחפשו ב-Google.

 

מה שעשוי לסייע לכם, הוא שחברת גוגל מעניקה לסרטוני YouTube עדיפות בתוצאות האורגניות (משום שהשירות שייך לה) ומציגה Thumbails של סרטונים בדפי התוצאות. אם סרטון מסויים מדורג גבוה עבור שאילתת חיפוש כלשהי ב-YouTube, סיכוייו להופיע גם בתוצאות האורגניות של Google עבור אותה שאילתה טובים למדי.

 

כשני שלישים מכל התנועה ברשת מגיעים ממנועי חיפוש, ולכן להופיע בתוצאות של Google זו תמיד טקטיקה טובה. בכל אופן, גם דירוג גבוה בתוצאות החיפוש המובנה של YouTube לא יזיק לכם - זהו אחד ממנועי החיפוש הכי פופולריים ברשת.


 

 

כותרות, תגיות וכל השאר

YouTube וגם Google, מזהים את הרלוונטיות של סרטון לשאילתת חיפוש קודם כל על בסיס הטקסט שמקיף אותו. לכן, כאשר אתם מעלים סרטון לשירות עליכם לשים לב שאתם עושים שימוש נכון בשדות המתאימים בטופס ה-Video File Upload: כותרת, תיאור, תגיות, וכו'.

 

לצורך הדוגמא, העלינו ל-YouTube סרטון דמיוני שעוסק בחוק המאגר הביומטרי.

 

הדברים שחשוב לזכור: 

זהו את מילות המפתח שלכם. מכיוון שהסרטון שלנו עוסק בחוק המאגר הביומטרי, מילות המפתח הטבעיות הן "מאגר ביומטרי" ו/או "חוק המאגר הביומטרי", כמו גם שמות של

אישים בולטים הידועים כתומכים או כמתנגדים לחוק (ח"כ מאיר שטרית, השר מיכאל איתן וכו').

 

לא מזיק להיות יצירתיים ולחשוב על ביטויים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים. אם להמשיך את הדוגמא: "1984", "האח הגדול", "זיהוי ביומטרי" וכדומה.

 

צרו כותרת מתאימה. כותרת הסרטון (Title) צריכה להיות קצרה וממוקדת ולכלול את הביטוי הכי רלוונטי והכי פופולרי (כמובן, על סמך תוצאות של מחקר מילות מפתח), במקרה זה: "חוק המאגר הביומטרי". חשוב למצוא את האיזון בין שימוש בביטוי קצר וחלקי יותר (כגון "המאגר הביומטרי") לבין ביטויים ארוכים יותר ופחות רלוונטיים (נגיד: "סרטון על ההתנגדות לחוק המאגר הביומטרי החדש").

 

מצד שני, הביאו בחשבון שהכותרת שנתתם תוצג לגולש והיא צריכה להיות מסקרנת ומפתה מספיק כדי שיקליק עליה. אם שכחתם את הגולש - איבדתם אותו.

 

צרו תיאור שמוכר. שדה התיאור (Description) יוצג בחלקו או במלואו לצד הוידאו וגם בתוצאות החיפוש ב-YouTube וב-Google. לפני הכל, הוא צריך להכיל את מילות המפתח שלכם ורצוי שהחשובות יופיעו בהתחלה. אבל אל תשכחו שעליו להיות גם אטרקטיבי מספיק כדי לגרום לאנשים לרצות לצפות בסרטון.

 

השתמשו בתגיות בתבונה. שדה התגיות (Tags) צריך לכלול את כל או רוב מילות המפתח שמצאתם. ככל שיהיו יותר תגיות רלוונטיות - רצוי כאלו שמופיעות גם בתיאור - כך הסרטון יופיע עבור יותר חיפושים. מצד שני, היזהרו משימוש בתגיות כלליות מדי שאינן רלוונטיות באמת לסרטון.

 

מה עוד משפיע על הדירוג

גורמים נוספים שמשפיעים על הדירוג של סרטון ב-YouTube וב-Google:

 

מספר הצפיות (Views). סרטון שזוכה לפופולריות ידורג גבוה יותר. כמובן, יש כאן בעיית ביצה-ותרנגולת, אבל ככלל מדוייק לומר שאחרי כ-500 עד 2000 צפיות הסרטון בדרך-כלל יעבור את המשוכה הראשונה וייחשב על-ידי Google ככזה ש"מותר" להציג בתוצאות החיפוש.

 

ציון (Rating). ככל שהציון בכוכבים שהוידאו שלכם מקבל גבוה יותר, וככל שהוא מבוסס על יותר מדרגים, כך תדורגו גבוה יותר גם ב-Google וגם ב-YouTube.

 

תגובות (Text Comments ו-Video Responses). כנ"ל. סרטונים שסוחטים תגובות רבות מצופים ומשתמשי YouTube אחרים ידורגו גבוה יותר.

 

הפצה (Share, Playlists, Embedding). יוטיוב מספק כלי הפצה מובנים ומאד אוהב כשאתם משתמשים בהם. כשהוא מזהה שמשתמשי YouTube אחרים הוסיפו את הסרטון שלכם ל-Playlists או ל-Favorites שלהם, הוא רואה בכך סימן שהסרטון מעורר עניין.


 

בססו את מעמדכם ב-YouTube

הדרך הכי טובה להתחבב על אלגוריתם הדירוג של YouTube, ובעקבותיו גם על זה של Google, הוא לשלוח לסרטונים שלכם גולשים "מבחוץ".

 

הגל הראשון של אנשים שתצליחו להביא לסרטון שלכם באמצעות הפצה בדואר אלקטרוני, פייסבוק, הבלוגים שלכם ושל חברים שלכם וכדומה - במידה רבה יקבע את הצלחת הסרטון בהמשך. אל תתביישו: הפצירו באנשים לצפות בסרטון, לבצע Embedding אם יש להם בלוג ולהעביר הלאה. רק אל תירו לכל הכוונים - התרכזו באנשים שאתם מכירים ושאתם יודעים שירצו לעזור ולפרגן לכם.

 

בכל מקרה, אתם זקוקים גם לתגובות, הצבעות, והפצה פנימית ב-YouTube, ולשם כך אתם זקוקים לחברים שהם בעלי חשבונות YouTube. כל אחד יכול להירשם אבל לא כולם יעשו את זה בשבילכם, ו-YouTube מעדיף לסמוך על משתמשים וותיקים יותר, שכבר העלו סרטונים, דירגו והפיצו.

 

כיצד תרכשו ידידים והשפעה ב-YouTube

הרבה לפני שאתם מעלים את הסרטון שלכם, כדאי שתתחילו לקשור קשרים עם משתמשים כאלה. חפשו ב-YouTube סרטונים שקרובים ללבכם, לתחומי העניין שלכם, או לז'אנר שבו אתם יוצרים אם יש דבר כזה.

 

השתמשו בכלים המובנים של YouTube כדי להכיר, להתחבר ולעזור זה לזה.


 

אם, כמו בדוגמא שלנו, מדובר בנושא שיש סביבו פעילות וולנטרית, המשימה עשויה להיות קלה יותר - תמיד יימצאו משתמשי YouTube ששותפים להשקפות ולמטרות שלכם, ועליכם פשוט לחפש את הסרטונים שהעלו ודרכם להגיע אליהם.

 

כמו כן, לצד לכל סרטון כזה, תחת Statistics & Data (מתחת לדירוג מצד שמאל בדף הסרטון), תמצאו אילו אתרים ובלוגים הטמיעו את הסרטון אצלם - יש סיכוי טוב שחלקם ירצו להעניק חשיפה גם לסרטון שלכם.


 

לא בכל מחיר

כשם שלא כדאי לחסוך מאמצים כשאתם רוצים לקדם יצירת וידאו מוצלחת או סרטון שיש בו חשיבות לציבור, כך כדאי גם לדעת לאזן - לא לרמות, לא להציק, לא להספים, ולדעת להרים ידיים כשזה לא הולך.

 

קידום מוצלח של סרטון יעניק לו הזדמנות טובה יותר לזכות בחשיפה, אבל תמיד ישנה האפשרות שאנשים לא באמת מעוניינים במה שיש לכם לומר או להראות. אל תשרפו את הקשרים שבניתם על סרטון.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים