אושר בטרומית: ספקיות יזהירו לקוחות מהרשת
חבר הכנסת אלכס מילר העלה מחדש הצעת חוק מלפני שנתיים, שתחייב את ספקיות האינטרנט ליידע את הלקוחות על אתרים פוגעניים והאפשרות להתגונן מפניהם
הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק (להורדה - RTF ) לפיה ספקיות אינטרנט יהיו חייבות ליידע את הלקוחות על אתרים פוגעניים והאפשרות להתגונן מפניהם. כך על פי הודעה שנמסרה מלשכתו של אלכס מילר ממפלגת ישראל ביתנו, שהגיש את ההצעה.
על פי ההצעה, השר יקבע בתקנות דרכים ליידע את הציבור בכל אחת מהדרכים הבאות: שליחת עלון מידע ללקוח, פרסום המידע באתר האינטרנט של החברה, ציון המידע בחוזה שנחתם עם הלקוח, או מסירת המידע ללקוחות על ידי נציגי שירות לקוחות.
גם בעבר חויבו ספקיות האינטרנט למסור את המידע, אולם "מטרת החוק היא (...) לחנך לשימוש מושכל תוך ווידוא שגם הורים שאינם בקיאים בתחום, יהיו ערים לסכנות ולפתרונות המוצעים", על פי הודעתו של מילר.
הצעה דומה של מילר טורפדה
הצעה דומה של חבר הכנסת מילר עברה בקריאה טרומית בדיוק לפני שנתיים. ההצעה טורפדה בסופו של דבר ונפלה, מאחר שבש"ס ניסו לקדם על פניה את חוק סינון אתרים (892), הקובע כי על ספקיות האינטרנט לבצע את הסינון בברירת מחדל, ולא רק ליידע את לקוחותיהן.
מילר מדבר בהצעתו על אתרים העוסקים במין, אלימות, הסתה, והימורים, "והכל כשאין בתוכן המוצג באתר ערך אמנותי, מדעי, חדשותי, חינוכי או הסברתי, המצדיק, בנסיבות הענין, את הצגתו", על פי הצעת החוק.
ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה לקראת הכנתה לקריאה ראשונה.