ספינת התענוגות הגדולה בעולם הפליגה לראשונה
ב"נווה המדבר של הים" 16 מפלסים, יש בה 2,700 חדרים שיכולים לאכלס 6,300 נוסעים ו-2,100 אנשי צוות. בכלי השיט העצום - שעושה דרכו מפינלנד לארה"ב - הוקמו, בין השאר, פארקים, ככרות, בריכות שחייה, אמפיתיאטרון ומגרשי כדורסל
הספינה "נווה המדבר של הים", בת 16 מפלסים. אורכה 360 מטר - מחרטום ועד הירכתיים. יש בה 2,700 חדרים ויכולה לאכלס 6,300 נוסעים ו-2,100 אנשי צוות. בנוגע למחירים של הפלגות הנופש לא נמסרו עדיין פרטים.
"נווה המדבר של הים" לפני שעזבה את פינלנד לעבר ארה"ב (צילום: AP)
הספינה שייכת לחברת "רויאל קריביאן". בנייתה נמשכה שנתיים וחצי ועלתה 1.5 מיליארד דולר. את הספינה בנתה חברת STX-OY הפינית במספנה בעיר טורקו. יש בה ארבע בריכות שחייה, מגרשי כדורעף וכדורסל. כמו כן הוקמו בה אזור לבני נוער, המחולק לפי נושאים שונים, וחדרים להשגחה על ילדים. בספינה קיים גם משטח להחלקה על הקרח, ובו יציעים ל-780 צופים, ומסלול גולף.
"נווה המדבר של הים" אמורה לערוך את "הופעת הבכורה" שלה בארצות הברית ב-20 בנובמבר. טקס חשיפת הלוט מתוכנן להתקיים בתוכנית "בוקר טוב אמריקה" של רשת השידור ABC בנמל שיהיה נמל הבית של הספינה, אברגליידס (Everglades) שבפלורידה. הטקס הרשמי של קריאת שם הספינה אמור להתקיים 10 ימים לאחר מכן. ב-1 בדצמבר אמורה לצאת לדרך הפלגת הנופש הראשונה, שתמשך 4 ימים, לנמל לבאדי (Labadee) שבהאיטי.
בספינה עצומת הממדים הוקמו כמה "שכונות" - פארקים, ככרות וזירות נושא - ובהם פארק טרופי, שבו יהיו עצי דקל וגפנים. לאחר שכלי השיט יגיע לפלורידה, ינטעו בו לא פחות מ-12 אלף שתילים.
בירכתי הספינה הוקם תיאטרון תחת-כיפת-השמיים ובו 750 מושבים. התיאטרון נבנה כאמפיתיאטרון מתקופת יוון העתיקה. בשעות היום יהנו הנופשים מבריכה במקום, ובשעות הערב מתיאטרון הנושק לאוקיינוס. לבריכה מגדל ובו הותקנו כמה מקפצות בגבהים שונים. נוסף על התיאטרון שבחוץ הוקם גם תיאטרוו פנימי, ובו 1,300 מושבים.
בספינה תאי נוסעים ששטחם 51 מ"ר - ובהם הותקנו חלונות בגובה הקיר כולו, מהרצפה ועד לתקרה - וכן תאים מפוארים וגדולים יותר, ששטחם 150 מ"ר. בסוויטות אלה יש מרפסות תצפית.
באחת ה"שכונות", ששמה סנטרל פארק, הוקמה ככר ובה חנויות בוטיק, מסעדות וברים, ובהם "Rising Tide", שמתואר כבר הנע הראשון בים. הבר נע למעלה ולמטה בין שלושה סיפונים, ומאפשר לנוסעים להיכנס ולצאת בטיילות שונות.
המהנדסים שהיו אמונים על בניית כלי השיט אמרו כי שיקולים של הגנת הסביבה הנחו אותם בעבודתם.
בין השאר, לא יוזרם ביוב מהספינה אל הים; מי השפכים ימוחזרו. כמו כן, צריכת הדלק של כלי השיט קטנה ב-25% לעומת ספינות תענוגות דומות, אך קטנות יותר.
"אני יכול לומר כי זו ספינת התענוגות הידידותית ביותר לסביבה נכון להיום. הספינה יעילה הרבה יותר מספינות דומות", אמר אחד המהנדסים שניהלו את פרויקט הבנייה בפינלנד.
החברה הפינית בונה בימים אלה ספינה-אחות ל"נווה המדבר של הים" - אף היא בעבור חברת "רויאל קריביאן" - שתושק ב-2011 ותקרא "קסם הים".