טרנר: "לשדרג כל מחשב עם XP ל-Windows 7"
מנהל התפעול העולמי של מיקרוסופט קווין טרנר, המבקר בישראל, מציב יעדים שאפתניים ל-Windows 7, מסייג את ההתאוששות הכלכלית ולא מפחד לעקוץ את גוגל
300 מיליון עותקים. זה היעד שמציב קווין טרנר, מנהל התפעול של מיקרוסופט, למכירות של Windows 7. טרנר (45), המבקר בימים אלה בישראל ושעימו נפגשנו הבוקר (ג'), התחיל את דרכו בעולם העסקי כקופאי ברשת הסופרמרקטים "וול מארט", והסגנון האישי שלו בהתאם: הוא משדר חזות כל-אמריקנית ויש לו גישה מאוד פרקטית, שאפשר לסכם אותה כ:"ת'כלס".
טרנר, שנחשב לאחד מהמנהלים המבריקים והיצירתיים בארצות הברית, התקדם מעלה במהירות, והפך כשהוא בן 29 בלבד, לחבר מועצת המנהלים הצעיר ביותר בתולדות הרשת. בשנת 2005, הוא הצטרף למיקרוסופט כמנהל התפעול של ענקית התוכנה (Chief Operating Officer) ואחראי למעשה לתיאום כל פעולות השיווק וההפצה של מיקרוסופט ברחבי העולם.
"לשדרג כל מחשב"
וכמי שאחראי על השיווק בפועל, הוא מהלל ומזכיר בכל אמירה כמעט את Windows 7, מערכת ההפעלה החדשה מבית מיקרוסופט שהושקה בשבוע שעבר. טרנר מדבר על אימוץ מהיר של מערכת ההפעלה החדשה, ומתעלם באלגנטיות, כמעט לחלוטין, מהטראומה התאגידית המכונה ויסטה.
צפי המכירות שלו ל-Windows 7 הוא שאפתני למדי, הוא מדבר על 300 מיליון עותקים שימכרו תוך שנה (לשם השוואה - ויסטה מכרה 100 מיליון עותקים בשנתה הראשונה, לפי מיקרוסופט), כאשר Windows 7 אמורה להיות העוגן המרכזי של תפיסת המחשוב הכוללת של מיקרוסופט.
"אנחנו משקיעים 9.5 מיליארד דולר בחטיבה שתאחד את סגנון החיים הדיגיטלי", אומר טרנר. "זאת, בשלוש הפלטפורמות שלנו: סלולר, PC והסלון הביתי...אנחנו נראה יותר חפיפה בין פעילות בסלון, לעבודה ובדרכים", הוא חוזה.
"המטרה שלנו היא לשדרג כל מחשב שמריץ XP או Vista - ל-Windows 7", מסכם טרנר בנחרצות.
חנות יישומים למחשב השולחני?
רעיון שכבר מתגלגל כנראה במיקרוסופט, כיון שהוא מתבקש למדי, הוא חנות יישומים ל-Windows. הכוונה היא להעתיק את המודל המצליח מעולם הסלולר, של חנויות היישומים לטלפונים חכמים - למחשב הביתי, כאשר מערכת ההפעלה היא מודולרית וניתן לרכוש עבורה תוכנות מ"שוק תוכנות", לפי צו השעה.
בתגובה לשאלת ynet בנושא, משיב מנהל התפעול העולמי של ענקית התוכנה: "זוהי שאלה מעניינת. אנחנו בודקים את הרעיון של חנות יישומים. כשחושבים על זה, Windows מתחילתה הייתה פלטפורמה שאפשרה יישומי צד שלישי... בסופו של יום, Windows היא הפלטפורמה הכי גמישה, ואנחנו משתדלים להפנות את הזרקור למיליוני התוכנות שכבר נכתבו לחלונות", מסביר טרנר, ומציין לשם השוואה, כי לחנויות הסלולר - יש רק בערך 75,000 יישומים.
אותו ענן בגישה כל כך שונה
כשטרנר נשאל על שירותי הרשת של גוגל ועל הגישה של מיקרוסופט למחשוב ענן (התפיסה שאומרת שכל המידע האישי מאוחסן בקבוצת שרתים מרוחקת אין שם, ומתוארת כ"ענן שרתים") - הוא עוקץ באלגנטיות ובעדינות את אנשי גוגל המתחרים.
טרנר רומז בדבריו, שמדיניות הפרטיות של מיקרוסופט טובה מזו של גוגל, כמו גם האבטחה והאמינות. "האסטרטגיה שלנו שונה מגוגל לגבי מחשוב ענן", הוא אומר. "אם אתה מסתכל על המתחרים, או שזה בענן - או שזה לא שם. הגישה שלנו שונה. השליטה תישאר אצל המשתמשים, כולל האפשרות לא לשים דברים בענן. אנחנו לא מאמינים ב"הכל או כלום", הוא מבהיר. "אנחנו נתקדם עם המשתמשים בקצב שלהם", מבטיח טרנר.
אנחנו שואלים אותו לגבי אפשרות שמיקרוסופט תייצר פלטפורמת ענן פרטית עבור משתמשים ביתיים, כמו Windows Azure, המיועדת לארגונים - אבל בגירסה ביתית וקטנה. כאשר הרעיון הוא שכל משתמש יוכל להקים לעצמו "שרת ענן" קטן ברשת הפנימית שלו בבית. קווין מהנהן, ואומר שאפשרות כזו בהחלט תישקל.
האם הכלכלה שבה למקומה?
לבסוף, יש לו כמה אבחנות על מצבה של הכלכלה העולמית, דרך עיניו של מי שאחראי למאזנים של חברת התוכנה הגדולה בעולם."אני לא בטוח שהכלכלה חזרה לסדרה", הוא מסייג כשנשאל על כך. "האתגר הכי גדול שלנו כיום כארגון, הוא ליצור ערך ללקוח, כאשר אנחנו, במדינות שבהן אנו פועלים, מתמקדים בהגדלת נתח השוק שלנו".
"הפיראטיות היא בעיה ואנחנו נלחמים בה. כאן בישראל יש 31% פיראטיות (דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, ממהר לתקן אותו: "בסביבות 25%", לטענת ימין). נמשיך לעבוד עם ממשלות בנושא, ולהציג את יתרונות המערכת האקולוגית, ולשתף פעולה עם רשויות החוק העוסקות בתחום".
טרנר
צילום: ישראל הדרי
מומלצים