בעקבות הפרסום ב-ynet: בזק נכנעה לצרכנים
החברה הוסיפה למענה הקולי במוקד 144 הבהרה: שירות הכוכבית, המקשר ישירות למספר המבוקש, בתשלום. לפי הערכות, הכנסות בזק כתוצאה מחוסר הידע של הצרכנים לגבי עלות השימוש בכוכבית מגיעות לכ-10 מיליון שקל בשנה
בעקבות הפרסום ב-ynet ולחצי המועצה לצרכנות, בזק הוסיפה למענה הקולי שלה ב-144 הבהרה: שירות הכוכבית - ניתן בתשלום.
השבוע פורסם כי המועצה הישראלית לצרכנות העבירה למנכ"ל בזק קלסר ובו מכתבים של מאות צרכנים, הדורשים ליידע אותם במקום לגבי עלות השיחות דרך
כוכבית, שמקשרת ישירות למספר הטלפון המבוקש כאשר מתקשרים למוקד 144. המכתבים התקבלו בעקבות פניית המועצה לצרכנים לפנות למנכ"ל בדרישה זו.
מסקר שהזמינה המועצה וערך מכון גיאוקרטוגרפיה באוקטובר עולה כי 80% מהצרכנים המשתמשים במודיעין 144 לאיתור מספר טלפון, משתמשים גם בשירות הכוכבית, אבל לא יודעים כי השירות כרוך בעלות נוספת של 60.32 אגורות, הנוספות ל-1.72 שקלים שנגבים עבור השימוש במוקד. עוד עלה מהסקר כי 70% מהצרכנים שעשו שימוש בשירות שיחת ההמשך היו מוותרים על שירות זה לו היו יודעים מה עלותו.
לפי הערכות המועצה לצרכנות, הכנסות בזק כתוצאה מחוסר הידע של הצרכנים לגבי עלות השימוש בכוכבית מסתכמות ב-8.2 עד 9.7 מיליון שקל בשנה.
המועצה לצרכנות פנתה כבר לפני שנתיים לבזק בבקשה ליידע בדבר מחיר השירות של חיוג אוטומטי למספר המבוקש בהודעה המוקלטת המציעה את
השירות. המועצה טוענת שהדבר נדרש על פי חוק הגנת הצרכן, המחייב עוסק המציע רכישת נכס שירות בשיווק מרחוק לגלות לצרכן בין היתר את עלותו.
כעת, בעקבות הקמפיין של המועצה והפרסום ב-ynet, ניאותה בזק ליידע את הציבור בעניין.
מבזק נמסר בתגובה: "בזק מיידעת את לקוחותיה לגבי עלות השירות באמצעות מודעות פרסום, בחשבונית החודשית וכן באתר החברה. יחד עם זה, בזק קשובה ללקוחותיה, ונוהגת תמיד בשקיפות ובהגינות. לכן, החליטה להוסיף את ההודעה בדבר התשלום הכרוך בשימוש בכוכבית בשירות 144".