ביקורת: Tekken 6 - מכה כואבת
סדרת משחקי המכות הוותיקה חוגגת 15 שנים עם משחק שישי, אך לא חדשני. למרות העלילה הרדודה, חובבי הסדרה וחובבי אנימציה יפנית יהנו
אף משחק בסדרת Tekken לא נראה כה טוב גם לא בתקופת השקתו. על ה-Playstation 3 הוא מצדיק כל פיקסל בשידור ה-HD שלו לטלוויזיה. הבעיה הגדולה ביותר של
המשחק בזמן כתיבת ביקורת זו היתה טמונה בנושא הזה דווקא - את האזורים היפהפיים והמפורטים לקח לקונסולה עשרות שניות לטעון. לשמחתנו בטלאי 1.1 שיצא ימים ספורים לאחר השקת המשחק התאפשר להתקין את המשחק במלואו לכונן הקשיח של הקונסולה ולצמצם את זמני הטעינה לשניות בודדות בכל פעם מה שהיווה שיפור אדיר.
- עוד ב-games: טריילר ראשון למשחק ההאבקות MMA
מסע של גילוי עצמי
נתחיל דווקא ממצב הקמפיין הנועז יחסית של Tekken 6, המאפשר לבחור דמות ולהתקדם עמה דרך סדרת שלבים המורכבים מקרבות פשוטים מול אויבים חלשים יחסית ומסתיימים בקרבות "בוס" מאתגרים. ישנם כמה עשרות שלבים במשחק, וביניהם שזורים עשרות סרטוני קישור מושקעים וראויים לצפייה - אם אתם חובבי אנימציה יפנית בתלת-מימד.
עלילת הקמפיין מורכבת, אבל בליבה מאבק משפחתי בין כמה דמויות ראשיות בעולם Tekken - ספציפית צאצא נוסף של Heihachi היוצא למסע לגילוי עצמי, לחימה והתמודדות עם שורשיו. בכל שלב במערכה לשחקן יחיד פרט לכסף תמצאו המון חפצים, כל אחד מהם עם מראה ייחודי, מה שמאפשר לעצב כל אחת מ-42 הדמויות במשחק כאוות נפשכם, גם כשתשחקו לבד בקמפיין וגם נגד חבר בבית וגם ברשת.
אחת הנקודות הבעייתיות בתכנון המשחק היא ששני שחקנים לא יכולים לשחק ביחד בקמפיין, מה שהיה הופך אותו ממעצבן (בכל פעם, למשל, שהאינטלגנציה המלאכותית של בן הזוג הוירטואלי של דמותכם מפילה את עצמה מצוק) לכייפי עבור שני שחקנים. נאמקו-בנדאי טוענת שבעתיד הקרוב יצא טלאי שיאפשר משחק לשני שחקנים בקמפיין, אבל בנתיים דובר על שני אנשים על קונסולות שונות דרך הרשת ולא על אותה הקונסולה במקביל.
הקמפיין אורך כמה עשרות שלבים ומספק כחמש עד שש שעות משחק אינטנסיביות. מספר זה גדל כמובן אם משחקים ברמות קושי מתקדמות הדורשות מספר ניסיונות בכל קרב על מנת לעבור שלב. סיום המערכה לשחקן בודד פותח מגוון דמויות חדשות וגם שלב סודי וקשה במיוחד לאוהבי האתגרים.
- עוד ב-games: ביקורות משחקים
הטעם הישן
כל היבטי המשחק האחרים מלבד המערכה לשחקן יחיד (קמפיין) מרגישים בדיוק כמו שהם הרגישו ב-Tekken 5, ולצורך העניין גם ברוב המשחקים הותיקים יותר בסדרה. ישנם מגוון מצבי משחק להתמודדות נגד שחקן אחר - Team Battle, Vs Battle, Arcade, Survival וכל המצבים האחרים שחובבי הסדרה מצפים להם. הקרבות עצמם לא השתנו כמעט כלל, למעט תוספת של סוג תפיסה חדש המאפשר לתפוס את האויב כשזה באויר. למרבה הצער, לא מדובר בחידוש מפתיע או מרגש.
המרכיב החדש היחיד בקרבות היא מערכת ה-Rage, מעין תוספת שמגבירה את הנזק של דמותכם הלוחמת ככל שהיא מאבדת נקודות חיים. לדעתנו התוספת לא נחוצה, לא מוסיפה ואם ניקח בחשבון את זמני הטעינה שחווינו טרם התקנת הטלאי, מדובר בקיצור יחסי של הקרבות במידה העלולה לגרום לכם להפסיק לשחק.
הגרסה החדשה והנוצצת של המשחק לפלייסטיישן 3 כוללת בעיקר איכות תמונה מרשימה, שילוב השלט הרוטט של הקונסולה ותכונות הרשת וה-Matchmaking של ה-Playstation Network, מה שללא ספק צפוי לדחוף את המשחק ואת העימותים ברשת לאינטנסיביות חדשה לסדרה.
נותר רק לקוות שנראה יותר תחרויות Tekken צצות ברחבי העולם ואף בישראל בעקבות הוספת האפשרות החדשה.
וידוא הריגה
Tekken 6 הוא יורש ראוי לסדרה עתיקה, אך בהתחשב בכך שנאמקו-בנדאי לא לקחה כמעט אף סיכון בפיתוח שלו, הוא לא מרשים מדי. אם כבר יש לחברה קהל נאמן של חובבי
הסדרה, למה לא לנסות לשפר את החוויה בעוד דרכים?
יכול להיות שחלק מהחוויה הבינונית שחווינו עם המשחק נובעת מהבוסריות הטכנית שלו - בימי ההשקה, נתקלנו בזמני טעינה של 30-40 שניות בין קרבות שאורכים כ15-20 שניות, דבר שחיסל עבורנו את ההנאה. אחרי הטלאי, המשחק היה פי כמה יותר מהנה וזורם.
לסיכום, מי שאהב את משחקי Tekken הקודמים יאהב את המשחק הזה, ומי שנהנה מאנימה (אנימציה יפנית) יהנה גם מסרטוני המעבר המרשימים והעלילה הרדודה אך מספקת. לעומתם, אלו המחפשים משחק מכות "דור חדש" יצירתי וחדשני לא ימצא אותו כאן, וכנראה גם לא במשחקים הבאים של Namco-Bandai.
ממוצע ה-80 לו זכה המשחק בסקירות שונות ברחבי העולם מגיע לו. ציון טוב אך בינוני, לחובבי הז'אנר בעיקר.
ציונים
סאונד: 8
גרפיקה: 9
עלילה: 6
שליטה: 8
מולטיפלייר: 4
טכני (לאחר עדכון): 8
ציון סופי: 7