ב.מ.וו מציגה - סדרה 5 חדשה
דור שישי למכונית היוקרה הבווארית הוצג אמש באופן רשמי, כשהוא מבוסס מבחינה מכנית, כצפוי, על סדרה 7 ו-5GT בה נהגנו רק לאחרונה. כל פרטים החשובים לפניכם
ב.מ.וו מציגה את סדרה 5 החדשה, אשר עברה מאז הוצגה לראשונה ב-1972, לא פחות משישה דורות. הגרסה הנוכחית מבוססת באופן כמעט מלא על ה-5GT וסדרה 7 הגדולה. המשמעות היא צמיחה במרבית הממדים, יותר מקום לנוסעים ומערכות מתקדמות יותר - כולל מנועים חדשים, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית וכמובן עיצוב עדכני. שימוש בחלקי אלומיניום לא הצליח להפחית את המשקל, אך מנועים חזקים יותר אמורים לפצות על כך. במהלך השנה הקרובה תצטרף לגרסת הסדאן גם סטיישן שזוכה כתמיד לפופולריות גדולה באירופה. בסביבות 2011 צפויה להגיע גם M5 כל-חדשה, עם מנוע שיציע לפחות 550 כ"ס.
על טעם וריח קשה להתווכח אמנם, אך רק מעטים יעדיפו את מראה ה-5 הקודמת על זה של הגרסה החדשה. אלמנטים עיצובים שנלקחו מחברות אחרות בארסנל הדגמים של ב.מ.וו, טיפול ניכר בסרחי עודף וקימורים קלים,יחד עם הקפדה על צללית סטייל-קופה, יצרו מראה הרמוני ומוצלח במיוחד. זאת בניגוד למראה הגמלוני משהו של הדגם הקודם. תא הנוסעים לעומת זאת עבר שינויים קלים בלבד, והותאם לגישה העכשווית אצל היצרנית - איכות חומר בולטת, מול ניסיון לשמור על מינימליזם יחסי באמצעי תפעול.
מבחינת מידות, צמחה כאמור ה-5 החדשה כמעט בכל כיוון. למעשה, רק ממד הגובה נותר זהה למכונית הקודמת. בסיס הגלגלים צמח בלא פחות משמונה ס"מ, ל-297 ס"מ. האורך הכללי צמח בשישה ס"מ ל-500 ס"מ בדיוק, ואילו ברוחב תפחה ה-5 בסנטימטר וחצי ל-186. גם מפסק הסרנים מלפנים ומאחור גדל - בארבעה וכמעט חמישה ס"מ בהתאמה.
ב.מ.וו מציעה כרגיל מגוון מנועי בנזין ודיזל ב-5 החדשה, המוכרים זה מכבר מדגמי החברה האחרים. בגזרת הבנזין יש שלושה מנועי שישה צילינדר ואחד עם שמונה. שני צרכני סולר עושים שימוש בשישה צילינדרים, אחד בארבעה. מנוע הבנזין הבסיסי יהיה ה-523 בנפח 3.0 ליטר, עם הספק מרבי של 204 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-8 שניות. המהירות המרבית תעמוד על 238 קמ"ש ופליטת המזהמים על 177 גרם לק"מ. מנועי בנזין נוספים יהיו 528 בנפח 3.0 ליטר והספק מרבי של 258 כ"ס, 6.6 שניות ל-100 ופליטת מזהמים של 178 גרם. מפונקים יותר ישמחו לעשות שימוש ב-535, אף הוא בנפח 3.0 ליטר אך עם 306 כ"ס ושש שניות מ-0 ל-100. בפסגת ההיצע יעמוד ה-550, בנפח 4.4 ליטר, חמש שניות מ-0 ל-100 ו-407 כ"ס.
מנוע הדיזל הבסיסי יהיה ה-520, עם 184 כ"ס מ-2.0 ליטר נפח וצריכת דלק שב.מ.וו מעמידה על כ-20 ק"מ לליטר. עוד בהיצע ה-525 בנפח 3.0 ליטר, עם 204 כ"ס והאצה ל-100 תוך 7.2 שניות. פליטת המזהמים תעמוד כאן על 161 גרם לק"מ. בראש ההיצע, בינתיים, יעמוד ה-530 עם 245 כ"ס, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250, האצה ל-100 תוך 6.3 שניות ופליטת מזהמים של 162 גרם בלבד. כל המנועים יעשו שימוש בתיבת שישה ההילוכים המוכרת של ב.מ.וו, ותהיה אופציה לתיבת שמונה ההילוכים שהוצגה ב-7 החדשה, ובינתיים הגיעה עם ל-GT ולרולס רויס.
ב.מ.וו מציידת את ה-5 החדשה בכל מערכת אפשרית כמעט שמצויה על מדפי החברה.החל במערכות אלקטרוניקה מתקדמות להגברת הבטיחות, וכלה בהיגוי קליל לגלגלים האחוריים שאמור להפוך אותה - יחס עם אופציה למערכת הגה שונה - זריזה יותר ומהנה לנהיגה. לכל מערכות אלה יש גם מחיר במשקל. לכן בחרו בב.מ.וו לכלול יריעות אלומיניום קל משקל בחלק מהמרכב, אך למרות זאת שוקלת ה-5 החדשה כמה עשרות קילוגרמים יותר מקודמתה.