בבדיקה: תקלות במנועי קורולה בארה"ב
אחרי בעיות השטיחון המסוכן, ולאחר מכן הדוושות הבעייתיות, מתמודדת טויוטה בארה"ב עם תקלה אפשרית במנועי הקורולה. 400 אלף מהן עשויות לדומם מנוע תוך כדי נסיעה
משרד התחבורה האמריקני בודק - חשד לתקלות במנועי טויוטה קורולה. לאחר שבחודש שעבר הודיעה יצרנית הענק טויוטה על כוונתה לזמן כארבעה מיליון בעלי מכוניות למוסך, נבדק כעת חשד לתקלות בסדרת מנועים הכוללת כ-400 אלף מכוניות מדגמי קורולה ומטריקס. משרד התחבורה האמריקני קיבל 26 פניות, בהן התלוננו בעלי מכוניות על כיבוי המנוע בזמן נסיעה, וכן על קשיים בהתנעת המכונית מחדש לאחר כיבוי המנוע.
בדיקת משרד התחבורה החלה כבר ב-30 בנובמבר, והיא מתמקדת בשלב זה במכוניות משנת הדגם 2006, שנמכרו בשוק האמריקני בלבד. עד כה לא ידוע על תאונות שאירעו כתוצאה מהתקלה. יש לציין כי טויוטה לא הגיבה באופן רשמי לדיווחים. אם בדיקת משרד התחבורה האמריקני תמצא ליקויים בסדרת המנועים, יתכן כי תפורסם "קריאה לתיקון" (Recall). עוד יש לציין כי בשלב זה לא ידוע אם למכוניות המשווקות בישראל יש נגיעה לתקלה האפשרית.
טויוטה מטריקס. האם המנוע כבה בזמן הנסיעה?
יש להזכיר כי הדיווחים על התקלות במנועים מגיעים בעיתוי מאוד לא נוח לענקית הרכב מיפן: בנובמבר הודיעה טויוטה על תיקון דוושת המצערת בקרוב לארבעה מיליון מכוניות מדגמים שונים מתוצרתה, ששווקו בארה"ב. בתחילה הודיעה טויוטה כי מקור הבעיה - שקושרה לתאונה קטלנית - הוא בהתקנה לקויה של שטיחון, שגורמת להאצה בלתי-מכוונת. בעקבות כך ביצעה טויוטה את הריקול הגדול בתולדותיה. אלא שמסתבר כי זה לא הספיק. בהמשך הודיעו היפנים על כוונתם לתקן את דוושת המצערת, כמענה לבעיית ההאצה הפתאומית. על-פי הערכות, עלות תיקון כל המכוניות תגיע לקרוב לחצי מיליארד דולר.
מומחים אומרים כי כמה מהתקלות האחרונות בדגמי טויוטה, נובעות מהצמיחה המהירה בהיקף הייצור והמכירות של היצרנית בכל העולם. עם זאת, מוקדם להעריך מה תהיה השפעת התקלות על מוניטין האיכות של טויוטה.
מה קורה לאמינות של טויוטה?
צילום: רויטרס