שתף קטע נבחר

"בסך הכל רצינו לנסוע ברכבת לעבודה"

נוסעי הרכבת בקו בין כפר סבא לתל אביב, גילו אתמול את נפלאות התחבורה הציבורית בישראל. במקום כ-20 דקות ברכב דו-גלגלי למשל, ארכה הנסיעה ברכבת לא פחות משעתיים, כשהנוסעים חווים טירונות של ממש. הרכבת: מדובר בתקלה טכנית

כמה זמן נמשכה נסיעת רכבת בין כפר סבא לתל אביב אתמול (ב') בשעות הבוקר? התשובה: שעתיים תמימות. כך גילו נוסעים שהחליטו לוותר על השימוש ברכב פרטי, ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית, ועוד כזו שאינה נאלצת להתמודד עם הפקקים בשעות הלחץ. "המסע שעברתי מתאים למדינות עולם שלישי. זה היה טרטור בו לא נתקלתי עד היום", כתב ל-Ynet אחד הנוסעים הזועמים. הרכבת בתגובה: בשל תקלה טכנית נגרמו שיבושים קשים בקו כפר סבא-תל אביב.

 

מסע הייסורים

"יצאנו מראש העין בשעה 07:28", מספר הנוסע, "והגענו לאחר 10 דקות לתחנת בני ברק. לאחר שישבנו ברכבת במשך רבע שעה מבלי לדעת מה קורה, הודיעו במערכת הכריזה כי עקב רכבת שתקועה על המסילה, יהיה עיכוב. לאחר רבע שעה נוספת (חצי שעה עד עתה), ירדו הנוסעים מהרכבת ללא כל הכוונה ויצאו לרציף החיצוני. מדובר היה בצעד של ייאוש", כתב נוסע אחר. "אנשים עמדו והמתינו שמישהו יפתור את הבעיה, מבלי שאותו מישהו יגיע.

 

"לאחר כ-10 דקות של עמידה בגשם מבלי לדעת מה קורה או יקרה, נשמע לפתע קולו של הכרוז האומר כי ממתינות שתי רכבות שיצאו לתל אביב. צריך לזכור כי בינתיים המתנו כבר כמעט שעה במקום, ואנשים איבדו את הסבלנות. הכרוז הסביר שברציף מספר 1 ממתינה רכבת רגילה, ותהיה רכבת נוספת ברציף מספר 2. הנוסעים חסרי הסבלנות החלו לרוץ במהירות לרכבת ועלו עליה. אחרי שהתמלאה, כיוונו את שאר הנוסעים לרכבת ברציף 2. נכנסו אליה והמתנו שוב.

 

"עוד 10 דקות חלפו מבלי שנדע מדוע לא זזים, ושוב בקע קולו של הכרוז האומר כי הרכבת בה אנחנו יושבים בעצם לא ממשיכה לתל אביב, אלא חוזרת לראש העין. כל הנוסעים שעליה, משהו כמו 150 איש, צריכים היו לעבור בכל זאת לרציף מספר 1, לרכבת השנייה. כולם יצאו בפאניקה לכיוון רציף 1, אך תוך כדי הריצה שוב נשמע קול הכרוז המסביר כי מדובר בטעות, והרכבת ברציף 2 - בה כבר ישבנו והמתנו בסבלנות לפני שנשלחנו לרציף 1 - בכל זאת תצא לתל אביב. 150 איש עשו 'אחורה פנה' והחלו לרוץ לכיוון ממנו באו. 10 דקות נוספות חלפו ויצאנו לכיוון תל אביב. לתחנת ארלוזרוב הגענו לבסוף ב-09:20, כשעתיים לאחר שהחל מסע הטרטורים".

 

"הייתה תקלה"

פנינו לרכבת ישראל כדי לקבל הסברים לעיכוב, ובעיקר לבלגאן הבלתי מובן בפתרון הבעיה. אחרי הכל, ברור לנוסעי הרכבת כי תקלות מעין אלה עלולות להתרחש -  אך השאלה הגדולה היא כיצד מתמודדים איתן. הטרטור בתחנה, העברת הנוסעים מרציף לרציף ושינוי היעד של הרכבות, נשמע כמו כאוס שאיש לא דאג למנוע. ברכבת אכן הסבירו מדוע חל העיכוב, אך נמנעו מלהתייחס לבלגאן שיצרה הכוונת הנוסעים.

 

"בשל תקלה טכנית במערך רכבת בקטע המסילה בין בני ברק לתל אביב, נגרמו שיבושים קשים בקו כפר-סבא-תל אביב, בשני הכיוונים", אמרו לנו ברכבת. "מכיוון והרכבת נתקעה על מקטע בו קיימת רק מסילה אחת, גרמה התקלה לשיתוק הקו כולו ולאי-יכולת העברת רכבות בשני הכיוונים. מיד לאחר שהתגלתה התקלה וחומרתה, הופעל שירות אוטובוסים עבור הנוסעים בין תחנות בני ברק והאוניברסיטה. אך מכיוון ומדובר בשעות השיא, הורגשו עומסים כבדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רציף ריק, שאינו קשור לבלגאן
צילום: דורון גולן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים