שוק הרכב הסיני - לא מפסיק לצמוח
במהלך 11 החודשים הראשונים נמכרו בשוק הסיני יותר מ-12 מיליון כלי רכב, ומספר דומה של כלי רכב יוצרו. בכך מצטרפת המדינה ליצרניות הגדולות בארה"ב ויפן, היחידות שהגיעו לכמויות ייצור גדולות כל כך
12 מיליון כלי רכב - זה המספר המייצג את סך המכירות וייצור מכוניות חדשות בסין מתחילת השנה. מדובר בשיא חדש שקובע שוק הרכב הגדול בעולם כיום, ואשר מגמת הצמיחה שלו בעתיד נראית חסרת גבול. איגוד יצרני הרכב הסיני מעריך כי עד סוף השנה הנוכחית, ירדו מפסי הייצור של מפעלי רכב בסין עצמה למעלה מ-13 מיליון מכוניות חדשות. זו התוצאה של צמיחה המגיעה ל-50%, אם כי הערכות מייחסות לשנה הקרובה (2010) צמיחה של 15% "בלבד". יש להזכיר כי מרבית השווקים בעולם יסיימו את 2009 עם צניחה בת עשרות אחוזים לעומת אשתקד. בישראל תרשם ירידה של כ-10-15% לעומת 2008.
בסין, כמו במדינות יצרניות רכב אחרות ברחבי העולם, אשר החליטו לתמוך בתעשייה המקומית, הפכו היצרניות לנשכרות מתכניות לעידוד רכישה. תכניות גריטת רכב ישן למשל, שכנעה סינים רבים לזנוח את הגרוטאות בהן נהגו, ולרכוש מכונית חדשה - נקיה ובטוחה יותר - במחיר אטרקטיבי יחסית. גם הקטנת המס על מכוניות קטנות, סייעה בעידוד הרכישה. בחודש נובמבר האחרון נמכרו בסין 1.35 מיליון כלי רכב חדשים, כך מדווח הב.ב.סי הבריטי. שנחאי אוטומוטיב, היצרנית הגדולה ביותר בסין, מכרה במהלך 11 החודשים האחרונים כמעט 2.5 מיליון כלי רכב חדשים, צמיחה של כ-50% לעומת אשתקד.