המיזם המשותף של גוגל והעיתונים עולה לרשת
ענקית החיפוש חוברת לשני העיתונים גדולים בארה"ב – הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט, במסגרת ניסוי לבניית פלטפורמת חדשות מבוססת אינטרנט שתסייע לאתרים
חברת גוגל חשפה את Living Stories - פלטפורמה לאתרי חדשות, דרכה יוכלו להרוויח כסף. הפלטפורמה פועלת כרגע בניסוי בשיתוף עם הניו יורק טיימס, והוושינגטון פוסט. זאת בעקבות טענות כי שירותי החיפוש בכלל וחיפוש חדשות בפרט נוגסים בצפיות וברווחים של אתרי החדשות.
אב-הטיפוס שלה נחשף בבלוג הרשמי של Google אתמול (ג'). ג'וש כהן, מנהל המוצר בגוגל ונהא סינגהא, מפתח בכיר, סבורים כי חשוב לערוך ניסויים שיפתחו דרכים חדשות בהן יוכלו ארגוני חדשות לנצל את יתרונות האינטרנט - יתרונות שאינם מצויים בפרסום לא מקוון.
הפלטפורמה תבצע סיקור מתמשך של סיפורים בעל ערך חדשותי בעמוד בודד. לעמוד של כל סיפור יהיה בעל כתובת url משלו, ויתעדכן באופן רציף עם התפתחות הסיפור וכתיבת מאמרים חדשים. Living Stories תציג ותארגן מידע בהתאם להתפתחויות בסיפור. המשתמשים יוכלו לקבל עדכונים, לקרוא תקצירים ולבחור בין פירוט מעמיק של הסיפור ובין סקירה כללית.
מחד, יכולות אלו אינן בגדר מהפיכה על אף היותן בלתי אפשריות בעיתון מודפס. Living Stories צפויה להיראות כמו דף אינטרנט בעל קישורים למאמרים רבים, סיכומים ותקצירים, וציר זמן לסיפור. מאידך, הפלטפורמה צפויה עוד להשתפר ולהשתנות – בין היתר ע"י משוב משתמשים – היות שהיא עדיין בשלב האב-טיפוס.
זוהי עצם נוספת שזורקת גוגל לעיתונות העולמית, אשר נאבקת לממן עצמה בעוד גוגל גורפת רווחים מפרסומיה המקוונים. Living Stories נראית כדרך להגדיל את החשיפה של הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט. עוד נכתב כי "על ידי קיבוץ הסיפורים יום אחר יום בדף אינטרנט אחד, העיתונים יוכלו לשפר את הדירוג שלהם ב- Google, מה שיעלה דפים אלו לראש רשימת תוצאות החיפוש כשאנשים יחפשו את נושא הכתבה".
מערכת שכזו יכולה לשמש בתור כלי לשילוב בין גוגל ובין העיתונות המודפסת כולה. לא חדש הוא, שהעיתונים הגדולים בארה"ב יוצאים נגד גוגל ורווחיה הנעשים על גבם - ובראשם איל העיתונות רופרט מרדוק - שאף אמר שיבקש להסיר את התכנים של כלי התקשורת שבבעלותו מגוגל.
על פי דיווח ברג'סטר, סוזן ווקסמן, כתבת לשעבר של ה"טיימס" וה"פוסט" חשפה כי גוגל מתכננת לפתח סוג של שירות חדשות פרימיום, אולם ככל הנראה ש- Living Stories עדיין רחוק מלהיות שירות זה, אותו תיארה ווקסמן כ"מערכת שתביא תכני חדשות באיכות גבוהה אל המשתמשים, מבלי שאלו יצטרכו לחפש אותם באופן פעיל".
גוגל זורקת עצם לעיתונות העולמית
צילום: index open
מומלצים