שתף קטע נבחר

מעז יצא מטוס: הכירו את הבואינג 787

חלונות ענקיים, וילונות וירטואליים, תאורה מתחלפת ותאי שירותים מרווחים. זו לא פנטזיה, אלא מטוס הנוסעים החדיש של בואינג שאמור להפוך לסטנדרט התעופתי החדש. אריה אגוזי נסע להדמיה, התאהב ופירט ב"24 שעות" של "ידיעות אחרונות"

זה לקח שלוש שנים יותר מהמתוכנן, אבל היה שווה לחכות ל"בואינג ‭."787‬

 

המטוס הזה כבר זכה לכינוי "מטוס החלומות" ולא לחינם. עם זאת, לחברות הישראליות הוא לא יגיע בשנים הראשונות של פעילותו המסחרית (חברת ארקיע הזמינה שניים עד ארבעה מטוסים כאלה, אבל ההערכה היא שהם ימכרו אותם ולא יכניסו אותם לשימוש. חברת אל-על ביטלה את האופציה לרכוש כמה כאלה‭,(‬ בעיקר בגלל המחיר: 150 מיליון דולר החתיכה.

 

אבל בסדר, בבואינג לא ממש צריכים אותנו, ועד היום הם מכרו יותר מ‭850-‬ מטוסים כאלה. המטוס הראשון יימסר לחברת ANA היפנית, ולאחר מכן יקבלו כל הלקוחות את המטוסים שהזמינו. אבל מי שיקבלו הכי הרבה יהיו הנוסעים, שסוף-סוף יקבלו מטוס שבו בכל פינה מישהו חשב רק עליהם.

 

חוג הווילון

אנשי העיצוב של בואינג החליטו ללכת הפעם על יצירת "חוויית טיסה‭,"‬ כפי שהם מכנים את זה, ולצורך כך יש בתא הנוסעים החדיש כמה שינויים מרהיבים. השינוי הבולט, למשל, הם חלונות ענקיים שיחליפו את החלונות הקטנים שיש במטוסים הטסים כיום. מעניין יהיה לטוס ולראות את העולם בחוץ מבעד לחלונות גדולים שיפתיעו כל נוסע בטיסתו הראשונה במטוס.


בואינג 787. ‬אנשי העיצוב החליטו ללכת הפעם על יצירת "חוויית טיסה‭"

 

אבל בכך אין די. מעצבי פנים המטוס רצו שהמטוס יהיה שונה בכל דרך אפשרית, אז הם החליטו ליצור "תאורת אווירה" מיוחדת, ולצורך כך התייעצו אנשי בואינג עם מומחי תאורה. התוצאה: מערכת תאורה מיוחדת שבעת ההמראה, למשל, תספק סוג של תאורה שיתאים, לדעת המומחים, לרגעי המתח שרבים חווים. לאחר מכן האווירה תוחלף. אגב, שלא תגידו שלא השקיעו בכם, לא רק מומחי תאורה השתתפו בתכנון, אלא גם פסיכולוגים.

 

אבל לא רק לאווירה דאגו מתכנני המטוס. תאי השירותים במטוס הם ללא ספק מהפכה קטנה שהיא חלק מהמהפכה הגדולה יותר. יש מושב אסלה חדיש, יש כיור מעוצב, יש ברזי מים, וגם הפתח להשלכת מגבות הנייר המשומשות, שידוע בעולם התעופה כ"מלכודת אצבעות‭,"‬ עבר שינוי דרמטי.

 

למעשה, הכל בתא הזה שונה, ולא מדובר רק בצבעים המרגיעים. מעצבי המטוס, בעזרת חברות ייעוץ פרטיות, ביצעו סקרים ושאלו אלפי נוסעים - מה מעצבן אותם בתאי השירותים של מטוסי הנוסעים הקיימים. השאלות התייחסו לפרטים הקטנים ביותר של תהליך השימוש בתא השירותים במטוס. ונחשו מה? זה עבד.

 

בנוסף, הנוסעים ייהנו מווילונות וירטואליים. נסביר. כיום, כאשר אנו רוצים לנמנם מעט, אנו מורידים את וילון הפלסטיק והוא הופך להיות חלק מקיר המטוס. לא עוד. ב‭787-‬ לחיצה על כפתור תאטום את החלון, בדומה לנעשה כיום בתאי שירותים במועדונים ובמסעדות, ואפילו ניתן יהיה לשנות את צבע ה"וילון" הוירטואלי בהתאם למצב הרוח.

 

חלונות בהקיץ  

הטיסה במטוס החדיש, על פי הישיבה של כחצי שעה במדמה, תהיה שונה לחלוטין ממה שהכרנו. מה שתופס את העין מיד, כאמור, הם החלונות הגדולים. אלה ייתנו הרגשה מיוחדת בעיקר למי שיישב לידם.


מערכת תאורה מיוחדת תייצר אווירה בהתאם לשלב הטיסה. הבואינג החדש

 

אחר כך באה התאורה. בחצי השעה שישבתי במדמה החליף המחשב את התאורה כמה פעמים. בהמראה היא הייתה תכלכלה. אחר כך נעשתה ורודה יותר, ולבסוף, לקראת הנחיתה, היא קיבלה חזרה את הגוון הכחול.

 

ביקרתי בתא השירותים של מחלקת התיירים, זה שתמיד נראה שהמתכננים מעולם לא ביקרו בו. כאן הכל שונה. יש יותר מקום וכל האביזרים הונחו - סוף-סוף - במקומות הנכונים. אפילו קיבלתי ארוחה. עגלת ההגשה שהגיעה סמוך למושבי עוצבה בצורה מיוחדת. תאי האחסון שלה צוידו בדלתות שלא פוגעות ברגלי הנוסעים היושבים במעברים.

 

אנשי בואינג התגאו מאוד בתאים שמעל לשורות המושבים. הם תוכננו כך שניתן יהיה להכניס אליהם בקלות את תיקי היד המתגלגלים שהפכו לפריט חובה בטיסות. נראה כי מישהו מדד בדיוק, השווה ותיכנן כך שהכל יתאים.

 

הצצתי, כמובן, גם במחלקת העסקים ובניגוד לתנאי טיסה אמיתית, הורשיתי גם לשבת באחד ממושביה המדהימים. גם כאן הושקע תכנון מפורט בכל פרט טכני שעשוי להקל על הישיבה בטיסות ארוכות.

 

מישיבה של חצי שעה בתא הנוסעים של המטוס, ניתן לומר ללא כל ספק כי הטיסה בו תהיה חוויה שונה מכל מה שהכרנו עד כה.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמכרו כבר יותר מ-850 מטוסים
צילום: איי פי
מומלצים