ב.מ.וו ממשיכה לחשמל: הפעם סדרה 1
היצרנית הגרמנית תציג בתערוכת דטרויט הקרובה גרסה חשמלית לסדרה 1 הקומפקטית. כמו במקרה של המיני E, גם כאן מדובר בניסוי במסגרת עסקת ליסינג
אחרי שהחלה בניסוי שיווק מכונית חשמלית עם המיני E, מדלגת ב.מ.וו לקטגוריה גבוהה יותר, ומציגה סדרה 1 חשמלית בתערוכת דטרויט. כמו הסופר-מיני, גרסת הקופה של המכונית הקומפקטית תשווק בעסקת ליסינג, למספר מצומצם של לקוחות ברחבי העולם. שתיהן אגב חלק ממה שב.מ.וו מכנה "פרויקט i", בדיקת התכנות לייצור, שיווק ושימוש המוניים של מכוניות חשמליות, כחלק מארסנל הדגמים של היצרנית.
- מיני חשמלית: בינתיים, לא הצלחה גדולה
סדרה 1 החשמלית, או בשמה הרשמי "קונספט-אקטיב E", אמורה להעניק ליצרנית את המידע הנחוץ בשימוש שאינו עירוני טהור, כמו במקרה של המיני למשל. ה-1 תהיה בעלת הנעה אחורית, מה שמבטיח - לדברי ב.מ.וו - יכולת דינמית גבוהה והתמודדות עם מצבי נהיגה תובעניים. בין היתר תציע הקומפקטית גם מקום לארבעה נוסעים (לעומת שניים בלבד במיני), ותא מטען עם נפח - צנוע אמנם - של 200 ליטר.
על ההנעה תהיה אחראית יחידה חשמלית שתייצר הספק מרבי של 170 כ"ס, ומומנט מרבי - מ-0 סל"ד כמקובל במנוע חשמלי - של כ-25 קג"מ. נתונים אלה יאפשרו ל-1 זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מתשע שניות, ומהירות מרבית מוגבלת באופן מלאכותי ל-145 קמ"ש. כמו מרבית היצרנים, גם ב.מ.וו מבטיחה טווח נסיעה של 160 ק"מ על סוללות ליתיום-יון טעונות במלואן, ללא קשר למזג האוויר - וזאת ללא ספק כמענה לביקורת לה זכו על הקטנת טווח הנסיעה בתנאי חורף במיני החשמלית. תהליך הטעינה יארך כשלוש שעות, עם שימוש במתקן טעינה ייעודי שיסופק עם הרכב, או 4.5 שעות מרשת החשמל הביתית בארה"ב.
מבחינת עיצוב, אין כמובן שינויים גדולים, למעט צביעה ייחודית, חישוקים ייחודיים וחסרונו המובן של מפלט. כך גם לגבי עיצוב הפנים והאבזור, אשר מלבד צבעים שונים וכיתובים כמעט הכרחיים בנקודות שונות של התא, כולל בעיקר אפשרות לחיווי הולם של מידע ייחודי על מערכות הרכב.