שתף קטע נבחר

הוגו צ'אבס: טויוטה תעשה מה שאנחנו רוצים

ואם לא תעשה כך, מבטיח נשיא ונצואלה כי יסלק את היצרנית מאדמת המדינה. זאת, לאחר שהפסיקה לייצר במדינה הדרום אמריקנית דגם כביש-שטח בסיסי וזול יחסית, המתאים לאזוריה הכפריים

"תגיד לאנשים בטויוטה שהם חייבים לייצר את הדגם הזה, ושאנחנו הולכים לקבוע להם מכסה. אם הם לא יעמדו בזה, נעניש אותם". כך הורה בסוף השבוע נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, לשר המסחר שלו, בהתייחסו להחלטת יצרנית הרכב היפנית להפסיק את ייצור אחת הגרסאות של רכב השטח שלה, לנד-קרוזר 70. טויוטה, כמו יצרניות רכב אחרות - למשל יונדאי, ג'נרל מוטורס ומיצובישי - מחזיקה במתקן ייצור בוונצואלה.


צ'אבז מאושר מאחמדינג'אד: יזרוק את טויוטה לטובת חודרו האיראנית?

 

"מה זאת אומרת שטויוטה לא רוצה לייצר את הדגם 'הכפרי' הזה כאן?", שאל צ'אבס. "אנחנו חייבים להכריח אותם. ואם הם לא ייצרו אותו כאן, אז הם צריכים לעזוב, ואנחנו נביא יצרנית אחרת. הסינים מאוד רוצים לבוא, והם כן מייצרים דגמים 'כפריים'".

 

המתקפה של צ'אבס נגד טויוטה, מגיעה לאחר תלונות שהועלו לאחרונה בוונצואלה, על כך שאין היצע מספיק של רכבי שטח היכולים לשמש את התחבורה הציבורית באזורים כפריים ועניים של המדינה. באזורים רבים של המדינה - ובכלל זאת בפרבריה העניים של עיר הבירה, קראקס - תשתית הכבישים אינה מפותחת דיה, ולכן רכבי שטח זולים יחסית בעלי הנעה כפולה, הם אמצעי התחבורה היחיד.

 

בתגובה לדברי צ'אבס, פנתה טויוטה לממשלת יפן בבקשה לברר את כוונות הנשיא, וזאת מאחר שלא קיבלה כל פנייה רשמית בנושא. מקור של היצרנית בוונצואלה אמר כי טויוטה הפסיקה את ייצור הדגם המדובר ב-2007, בידיעת הממשלה.

 

"יצרניות שבאות לכאן, חייבות להיות מוכנות להעביר לנו טכנולוגיה", סיכם צ'אבס את מסכת האיומים, ואמר כי לא יהסס לגרש יצרניות אמריקניות ואסיאתיות ולהלאים את מפעליהן. "אם הן לא יעשו זאת, הם צריכות ללכת. אני מזמין אותן לארוז את הדברים, וללכת". לדבריו, יצרניות רבות מבעלות בריתה של ונצואלה - כמו סין, רוסיה ואירן - מוכנות לתפוס את מקומן של יצרניות שלא יעמדו בדרישות הנשיא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים