שתף קטע נבחר
 

תקווה אחרונה בכל זאת לסאאב

למרות שנראה היה כי המותג השוודי יעלם בקרוב ממפת יצרניות הרכב, יש לשוודים סיכוי קלוש. ספייקר ההולנדית מתעקשת להמשיך ולהציע תנאים נוחים יותר לג'נרל מוטורס, וממתינה למילה האחרונה של האמריקנים

לא מרים ידיים. הבוס של יצרנית מכוניות הספורט ההולנדית ספייקר, שהגישה הצעה לרכישת סאאב מידי ג'נרל מוטורס, מביע בכל זאת אופטימיות באשר לסיכויי עסקת רכישת המותג, שנדמה היה כי לא תצא לפועל רק לפני ימים אחדים. "אני מלא תקווה, כמו שהייתי מההתחלה", אמר אתמול ויקטור מולר, מנכ"ל היצרנית הקטנה. "בהתחשב בכך שתאריך היעד הוא 31 בדצמבר, אני מצפה שג'נרל מוטורס ייצרו איתנו קשר הקרוב".

 

 

מכירת סאאב, מהלך אותה יזמה ג'נרל מוטורס כבר בתחילת 2009, הופכת לסאגה כמעט בלתי-נגמרת של משיכת חבל בין הצדדים המעורבים. בתחילה הובילו את המגעים יצרנית מכונית העל השבדית קוניגסג והיצרנית הסינית בייג'ינג אוטומוטיב (BAIC). לאחר מכן פרשו השבדים, והסינים הסתפקו ברכישת חלק מהידע והטכנולוגיה של סאאב - תמורת 200 מיליון דולר.

 

ספייקר, שייצרה בשנה שעברה 43 מכוניות בלבד, החלה להתעניין ברכישת סאאב בשלב מאוחר יחסית, אך נשארה למעשה כתקווה היחידה והאחרונה של המותג השבדי. לאחר שהצעתה הראשונה נדחתה, הגישה היצרנית ההולנדית הצעה נוספת, לפני חג המולד. כעת, ימים ספורים לפני סוף השנה, מקווים ההולנדים כי ג'נרל מוטורס תשיב בחיוב. "עשינו את כל מה שאפשר לעשות", צוטט מולר בעיתון השבדי דאגבלאדט. "אנחנו מחכים להחלטת ג'נרל מוטורס בשבוע הקרוב".

 

בשלב זה, לא ברור מה מתכננת היצרנית ההולנדית הקטנה לעשות עם סאאב, שמעסיקה 3,400 עובדים ולא הרוויחה מאז 2001, וצפויה לדווח על הפסד של כ-400 מיליון דולר ב-2009. היצרנית השבדית מכרה ב-2008 כ-93 אלף מכוניות בלבד - ירידה של 25% לעומת 2007, או קצת יותר מ-1% מכלל המכירות של ג'נרל מוטורס. אם לא תאושר עסקת המכירה לספייקר, תמשיך ג'נרל מוטורס בתהליך הסגירה של סאאב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים