האו"ם והאיחוד האירופי: נגד מכוניות שקטות מדי
לאחר שבארה"ב כבר החלו לדון בדרכים לחייב יצרני רכב כלאיים וחשמלי ברמת רעש מלאכותית, גם באירופה מעוניינים לפתור את הבעיה. תוך כחודשיים תתחיל לדון בכך קבוצת עבודה מיוחדת של האו"ם והאיחוד האירופי
"הקבוצה הזו הוקמה כדי לייצר מערכת להשמעת קולות אשר יאפשרו להולכי רגל מן השורה, אך בעיקר למוגבלי ראיה ומשתמשי דרך פגיעים, להבין מהיכן מגיעה המכונית החשמלית או ההיברידית, באיזו מהירות היא מגיעה, והיכן היא נמצאת בכל רגע נתון. כל זאת כדי להקטין את סיכויי הפגיעה בהם".
כך מסביר גונטר ורהוגן, הנציב האירופי לעסקים ותעשייה, את הקמתה של קבוצת אנשי מקצוע אשר תייעץ לאיחוד האירופי ולארגון האומות המאוחדות, באשר לסכנה האפשרית שמציבות מכוניות מונעות חשמל או מכוניות כלאיים - אשר מייצרות מעט מאד רעשי נסיעה בתנועה עירונית - להולכי רגל. "צליל כלשהו יהיה מחויב המציאות", אמר הנציב. "בעיקר כאשר מדובר באוכלוסיית העיוורים אשר חייבת להבין היכן נמצאת מכונית החוצה את דרכם, בכל רגע נתון".
בכך מחזק למעשה הנציב הבכיר את הסברה, כי יש להיערך לקראת כניסתן של מכוניות שקטות במיוחד לשימוש המוני. הן מכוניות חשמליות, והן מכוניות כלאיים, העושות שימוש במנוע חשמלי לצד מנוע בנזין למשל, ופולטות רעשי הנעה זניחים בעת תנועה עירונית איטית יחסית. למעט קולות העולים מחיכוך הצמיגים באספלט, או רעשי רוח מסוימים, מכוניות אלה שקטות כמעט לגמרי ומציבות בכך מכשול לא פשוט בפני הולכי רגל בכלל, ומוגבלי ראיה בפרט.
קבוצת העבודה לנושא רעשי מכוניות הוקמה למעשה על-ידי האו"ם, ותשרת גם את האיחוד האירופי. יש להזכיר כי לפני למעלה משנה החלו לדון בארה"ב בבעיה, אך עדיין לא התקבלה כל החלטה בעניין. זאת, למרות שהוכח על-ידי מבדקים שונים כי לקויי ראיה מתקשים להבחין במקומה, מהירותה וכיוון נסיעתה של מכונית חשמלית. יש לציין כי לא נעשו עדיין מחקרים רציניים באשר למידת הסכנה שמייצרת המכונית החשמלית להולכי רגל.