גאווה לאומית: מעצבות ישראליות מצליחות בחו"ל
המעצבות הצעירות חן כהן ותמרה רייטן זכו לשבחים ולפרסים בשבוע האופנה בהודו ובמכון האופנה האמריקאי, בהתאמה. חשבנו שזו הזדמנות מצויינת לקצת רוח טובה
חן כהן, בוגרת מחזור 2009 במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, חזרה לאחרונה ארצה מניו-דלהי, שם ייצגה את ישראל בשבוע האופנה ההודי (IIFW) שהתקיים בתחילת החודש. "Israel's Gold Effect Steals Final Show", היתה הכותרת הראשית בעיתון הודי למחרת היום בו הציגה כהן את הקולקציה שלה, "ירושלים של זהב".
הקולקציה, שהוצגה במקור בתצוגת הגמר השנתית של המחלקה לעיצוב ואופנה בשנקר, הורחבה, לבקשת המארגנים, לצורך הנסיעה להודו וכללה 20
מערכות לבוש, ביניהן גם שימלה עשויה 4,000 סיכות ראש זהובות שעיצבה כהן לראשונה, בגרסה מעט שונה, במהלך לימודיה. השימלה המקורית, שעוצבה בהשראת דנה אינטרנשיונל וז'אן פול גוטיה, נלבשה על ידי דנה בקליפ שיצא לאחרונה לשיר "עליי" יחד עם סאבלימינל.
שבוע האופנה מתקיים בהודו מאז שנת 1993, השנה בה פתחה הודו את שווקיה לעסקים בין לאומיים. בתצוגות ובתערוכה הציגו מעצבים מוערכים, ותיקים וצעירים כאחד, מכעשרים מדינות. חן כהן, הנציגה הישראלית היחידה בשבוע האופנה, נבחרה על ידי המעצב בריאן גודבולד שהגיע לישראל לצורך ביקורות הגמר במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר והתרשם מעבודתה.
הקולקציה של כהן בהודו (צילום: Sanjay Gupta)
זהב ישראלי. עוד מהתצוגה של כהן בניו-דלהי (צילום: Sanjay Gupta)
פריטים מהקולקציה "ירושלים של זהב" (צילום: נועה איזנשטט)
עוד מתוך הקולקציה (צילום: נועה איזנשטט)
ההודים התרשמו עמוקות. פריט של חן כהן (צילום: נועה איזנשטט)
ובינתיים, בקצה השני של העולם...
תמרה רייטן, בוגרת המכון האמריקאי לאופנה (Fashion Institute of Technology), זכתה בפרס המבקרים הנחשב של המכון. השמלה שעיצבה הוצגה במשך מספר
חודשים במוזיאון של המכון לאופנה ובהמשך לכך מוצגת כעת בחלון הראווה של בית אסקס היוקרתי בניו יורק. זוכת הפרס המכון האופנה זוכה גם לסיקור במגזינים הגדולים של עולם האופנה, ביניהם ווג, וניטי פייר, הרפר'ס בזאר ועוד. השמלה של רייטן, העשוייה ממשי ושיפון עם נוצות תפורות ביד, שואבת השראה משנות העשרים. רייטן מספרת שאת ההשראה לשמלה זו ולקולציה שהיא מעצבת כעת הגיעה מסבתה, שממנה גם למדה לתפור.
ההשראה: סבתא. השמלה הזוכה של רייטן (צילום: באדיבות תמרה רייטן)
אור לגויים. השמלה בחלון הראווה של בית אסקס (צילום: באדיבות תמרה רייטן)