נתניה: תלמיד פרץ למחשבי ביה"ס ו"שיפר" ציונים
תלמיד מחונן בן 16 הודה כי חדר למחשבי ההנהלה, ושינה ציונים נמוכים שלו ושל חבריו, ללא ידיעתם של האחרונים. ומהיכן שאב את הידע לביצועים המרשימים? מהשיעורים בבית הספר
פושע בהתהוות, או תלמיד שקדן מדי? משטרת נתניה בודקת חשד שתלמיד באחד מבתי הספר התיכוניים היוקרתיים בעיר, פרץ למחשבי בית הספר, ושינה את הציונים שלו ושל חבריו. בחקירתו היום (א') במשטרה הסביר התלמיד כי את הטכניקה שאפשרה לו לעשות זאת למד בשיעורים, ולאחר מכן פיתח ושיכלל אותה בעצמו.
הפרשה נחשפה אחרי שבהנהלת בית הספר גילו כי המחשבים נפרצו מבחוץ, והזעיקו את חברת המחשבים שמספקת שירותים לבית הספר. בחברה אישרו כי פריצה אכן בוצעה, ובעקבות זאת הגיש בית הספר תלונה למשטרה. זו ניסתה להתחקות אחרי הפורץ, ואז התברר כי מדובר בלא אחר מאשר אחד מתלמידי בית הספר, בן 16, הלומד במגמת הפיזיקה.
בעקבות חשיפת זהותו זומן לחקירה הנער, שהוא תלמיד מחונן. הוא הודה כי פרץ למחשבי בית הספר ממחשבו האישי, ואישר כי נכנס לגליונות הציונים של התלמידים, ושינה את ציוניו במקצועות שבהם היה חלש, כך שיהיו גבוהים יותר. הוא הודה גם כי כשכבר הצליח לפרוץ למחשבים, שינה גם את ציוני חבריו, מבלי שידעו על כך בכלל.
במהלך חקירתו הסביר הנער לחברה המספקת את שירותי המחשוב לבית ספרו כיצד לחדור למחשב בית
הספר, ולשחזר את ציוניהם המקוריים שלו ושל חבריו. הוא חשוד בעבירות של חדירה למחשב ושינוי מסד נתונים. בתום חקירתו, ולאחר שהודה במעשים, שוחרר התלמיד בתנאים מגבילים, שכללו ערבות כספית והתחייבות להימנע מפריצה למחשבים.דובר משטרת מרחב שרון, מפקח זיוון פריידין, אמר ל-ynet כי החקירה הייתה סבוכה, נוכח תחכומו של התלמיד הפורץ. "החקירה נוהלה במחלק הנוער, והחוקרים היו צריכים להתמודד עם ביצוע של עבירות מחשב שאיתן הם לא מתמודדים מדי יום", הסביר.