מכירות דו-גלגלי: פחות, אבל במעט
שוק הרכב הדו-גלגלי יציג השנה ירידה של כ-5% לעומת אשתקד, נתון נמוך יחסית לתוצאות הצפויות של ייקור הביטוח. נתונים ראשוניים ולא רשמיים: כ-18 אלף כלים דו גלגליים חדשים עלו על הכביש, רובם המכריע קטנועים
ירידה, עליה, ושוב ירידה. שוק הרכב הדו-גלגלי ידע בשנה החולפת תנודות חזקות. לאחר פתיחת שנה מהוססת, עם ירידה חדה בשליש הראשון של השנה, התאושש השוק והראה צמיחה עקבית במשך מספר חודשים. במקביל לתהליך ייקור הביטוח, נרשמו בחודשיים האחרונים של השנה ירידות ניכרות במספר הכלים החדשים שעלו על הכביש. הערכות בשוק: שנת 2009 תסתיים עם מכירה של יותר מ-18,100 כלי רכב דו-גלגליים חדשים, ירידה של כ-5% לעומת 2008.
- ינואר-פברואר: ירידה של 10%
נתונים רשמיים שפורסמו אתמול על-ידי איגוד הרכב הדו-גלגלי, בהם לא משוקללים עדיין נתוני חודש דצמבר, מציינים כי השנה עלו על הכביש המקומי 17,641 כלי רכב דו-גלגליים, מהם 626 כלי רכב בחודש דצמבר. אלא שלפי הערכות בענף, יסתיים החודש האחרון של השנה עם מכירת כ-1,000 כלים חדשים, ולכן ינוע המספר הסופי סביב 18 אלף קטנועים ואופנועים.
הקטגוריה הנמכרת ביותר הייתה קטנועי 125 סמ"ק, מהם עלו לכבישים כמעט 60% מכלל כלי הרכב הדו-גלגליים: קרוב ל-10 אלפים כלים. קטנועי ה-50 סמ"ק, קטגוריה פופולרית במיוחד לפני שינוי דרגת הרישיון הראשונית (שעלתה ל-125 סמ"ק), נעלמו כמעט לחלוטין מהשוק. רק כ-270 מהם עלו על הכביש השנה. קטגוריית 125-250 סמ"ק היא השניה בחשיבותה, וממנה נמכרו השנה כמעט 5,000 כלים חדשים.
יש לציין כי קטגוריית האופנועים הכבדים, כמו-גם היקרים במיוחד, הפכה לזניחה מבחינה מספרית. רק 480 אופנועים חדשים בנפח מנוע מעל 750 סמ"ק, עלו השנה על לכבישי ישראל. אגב, מספר הקטנועים החשמליים החדשים שנמכרו השנה היה מאכזב: רק 56 מהם נרכשו על-ידי רוכבים עם מודעות סביבתית גבוהה.