שתף קטע נבחר
 

לקראת דטרויט: קדילאק הציגה CTS-V קופה

בתערוכת דטרויט הקרובה תציג קדילאק דגם אגרסיבי למראה ושרירי במיוחד - CTS-V עם שתי דלתות בלבד, והבטחה לביצועים מעולם מכוניות העל. כאשר תגיע לארץ בעוד כחודש, היא תהפוך למכונית הספורטיבית ביותר ש-UMI שיווקה בישראל

המכונית היקרה, ספורטיבית, מהירה וחזקה ביותר ש-UMI שיווקה בישראל מעולם. כך ניתן להגדיר את גרסת הקופה לקדליאק CTS-V שתיחשף באופן רשמי בתערוכת דטרויט הקרובה, שתיפתח בתחילת השבוע הבא. עם מפרט טכני כמעט-זהה לגרסת הסדאן שהוצגה לראשונה לפני שנתיים בדיוק, אך עיצוב אגרסיבי במיוחד, היא מבטיחה להיות מכונית שלא ניתן להתעלם ממנה.

 


 

בקדילאק הצמידו לקופה את ה-V8 המוגדש בנפח 6.2 ליטר, עם 556 כ"ס וכ-74 קג"מ, מנוע המוצא מקום של כבוד גם בחרטום שברולט הקורבט הספורטיבית. החטיבה היוקרתית של ג'נרל מוטורס מבטיחה ביצועים עוצרי נשימה - זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך כארבע שניות, ומהירות מרבית לא מוגבלת שתגיע ליותר מ-300 קמ"ש. למנוע זה, כמו בגרסת הסדאן המוכרת זה מכבר, תוצמד תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית, שתיהן עם שישה הילוכים - ותפעול באמצעות מתגים מההגה, כמו-גם התאמת אופי הפעולה במקרה של האוטומטית.

 

גם הקופה, כמו הסדאן, תעשה שימוש במערכת המתלים המתקדמת שמציעה קדילאק. בעיקרון מערכת אקטיבית למחצה, המבטיחה לשמור את המרכב במצב אופקי עד כמה שניתן. חיישנים שיקלטו נתונים הן מהדרך והן מהמתלים, ידווחו למערכת עיבוד מרכזית וזו תמתן או תגביר את רמת השיכוך. לנהג יש אפשרות לבחור בין מצב ספורטיבי ונקשה יותר, או "תיור" רך יחסית.

 

 

ההבדלים הגדולים בין גרסת הסדאן המוכרת לקופה, מתבטאים כמובן בעיצוב המרכב. בעוד הסדאן מציעה מקום לחמישה (נגיד) נוסעים ועושה שימוש בארבע דלתות, הקופה מסתפקת בשתי דלתות בלבד, ומקום מוגבל לשני נוסעים לא גדולים במיוחד מאחור. בעוד תא הנוסעים דומה מאד לזה בסדאן, מרכב הקופה שונה גם במידותיו. הוא קצר בכ-0 מ"מ, נמוך בכ-20 מ"מ, ומציע מאחור מראה מאיים במיוחד עם מפלט רב-קני במרכז. מפסק הגלגלים גדול יותר מאחור בכ-20 מ"מ נוספים, עובדה שלא רק מבטיחה פוטנציאל דינמי גבוה יותר, אלא גם עוזרת לאפקט הוויזואלי ללא ספק. הן מלפנים והן מאחור עושה הקופה שימוש בבלמים מתוצרת ברמבו - עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור.

 

לדברי UMI, הקדילאק CTS-V עושה כבר את דרכה לישראל, ותנחת כאן בחודש הבא למטרות תקינה. אצל היבואנית מבטיחים כי תג-המחיר יהיה תחרותי במיוחד ביחס לרמת הביצועים, אך מדגישים כי זו תהיה ללא ספק הקדילאק היקרה ביותר שנמכרה בישראל מעולם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים