SR1: העתיד של פיז'ו?
בתערוכת ז'נבה הקרובה תציג פיז'ו את ה-SR1 - מכונית תצוגה ספורטיבית, שאמורה לבשר על עידן עיצוב חדש של היצרנית. את השבכה הקדמית האגרסיבית יחליפו קווים מעודנים ונקיים יותר. היצרנית גם מציגה לוגו מעודכן - האריה המוכר נמתח והפך מודרני
תכירו: הפנים החדשים של פיז'ו. מכונית התצוגה החדשה של פיז'ו, SR1, נושאת על כתפיה מטען כבד - העיצוב שלה אמור לרמוז על מראה דגמי העתיד של היצרנית. "מכונית התצוגה מגלמת את העולם החדש שלנו", מצהירה פיז'ו, "ה-SR1 מגלה את המגמות העיצוביות של דגמי העתיד". ואם לא די לכם בכך, כדאי לציין שה-SR1, שתוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה, גם מציגה את הלוגו המחודש של פיז'ו. האריה, המזוהה עם היצרנית מאז 1858, עבר מתיחת פנים שאמורה להפוך אותו לדינמי ומודרני יותר.
אז מה בעצם אפשר ללמוד מה-SR1 על העתיד של פיז'ו? הקווים האגרסיביים שאפיינו את דגמי היצרנית בשנים האחרונות, ובמיוחד השבכה הקדמית הגדולה, עומדים כנראה לעבור מן העולם. במקומם, ה-SR1 מציעה קווים מעודנים וזורמים יותר. עם זאת, אותה שבכה קדמית לא תיעלם כנראה לגמרי, ותמשיך לתפוס מקום של כבוד בחזית של דגמי פיז'ו.
תצורת ישיבה ייחודית: שני מושבים מלפנים, ומושב אחד מרכזי מאחור
בהתאם לצו האופנה "הירוקה", ה-SR1 מצוידת במערכת הנעת כלאיים, המשלבת בין מנוע חשמלי ומנוע בנזין: המנוע החשמלי מפיק 95 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים, ומנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (218 כ"ס) מניע את הגלגלים הקדמיים. בפיז'ו מציינים שמערכת הנעת הכלאיים של ה-SR1 - המכונה HYbrid4 - תוצע לראשונה בדגם עתידי של ה-3008, ששיווקו אמור להתחיל באביב 2011.
הודות להנעת הכלאיים, ל-SR1 תצרוכת דלק מוצהרת של 20.5 ק"מ לליטר בנזין, והיא פולטת 119 גרם פחמן דו-חמצני (CO2) לקילומטר - נתונים בכלל לא רעים למכונית רודסטר, שמעצם טבעה מתיימרת להיות ספורטיבית. עם זאת, כדאי גם לציין שנתוני פליטת המזהמים אינם חריגים: לשם השוואה, הטויוטה פריוס פולטת 89 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר.
כך ייראו דגמי העתיד של פיז'ו?
כאמור, טכנולוגיית ה-HYbrid4 תוצג לראשונה בדגם סדרתי של ה-3008, בשנת 2011. גרסה זו תציע מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ, שיניע את הגלגלים הקדמיים. מנוע חשמלי, המפיק 37 כ"ס ו-20.4 קג"מ, יניע את הגלגלים האחוריים. לטענת פיז'ו, צריכת הדלק של ה-3008 תעמוד על 26.3 ק"מ לליטר סולר, והיא תפלוט רק 99 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר.