וולוו מחשמלת - עוד יותר - את ה-C30
אחרי שהציגה בעבר גרסאות אב-טיפוס בסיסיות, והתקדמה לעבר גרסה חשמלית מלאה, מציגה וולוו בדטרויט C30 חשמלית מוכנה לתנועה
אחרי ב.מ.וו עם סדרה 1 החשמלית, גם וולוו מתקדמת לקראת ניסוי מעשי בשיווק מכונית חשמלית. ה-C30 שמוצגת בדטרויט מוכנה ומזומנה לעלייה לכביש, ותעשה זאת ראשית בעזרת 50 יחידות בשנה הבאה. לאחר ניסוי של שנתיים, מקווים בוולוו לצבור מספיק מידע כדי להתחיל בשיווק סדרתי מלא.
וולוו C30 חשמלית: טווח של 150 ק"מ (צילום: הלל פוסק)
ה-C30 שהוצגה בדטרויט כוללת כבר פיתוח מתקדם יותר של תא הנוסעים, בשונה מגרסאות קודמות שהוצגו בתערוכות רכב עד עתה. בעזרת סוכנות האנרגיה השוודית, אשר לקחה על עצמה חלק ממימון הניסוי הגדול, תציע וולוו את המכונית הקטנה בכמה עשרות יחידות ללקוחות שיתחייבו לקחת חלק בניסוי. בדיוק כפי שעושה בהצלחה חלקית ב.מ.וו עם המיני בארה"ב, ותעשה עם סדרה 1 עליה דיווחנו זה מכבר.
וולוו מבטיחה להציע ארבעה מקומות ישיבה מלאים, ומנוע שיוצב מלפנים ויניע את הגלגלים הקדמיים (בשונה מב.מ.וו) ללא שימוש בתיבת הילוכים בשלב זה. היחידה החשמלית תייצר הספק מרבי שיגיע ל-111 כ"ס, יאפשר זינוק ל-100 קמ"ש תוך 10.5 שניות, ומהירות מרבית של 130 קמ"ש. בוולוו החליטו כי ה-C30 תטען עצמה בעזרת שקע חשמל רגיל, ותציע טווח נסיעה של 150 ק"מ בלבד. אגב, משקל הסוללה של וולוו עומד על 280 ק"ג, מה שמגדיל את משקל הרכב בכ-20%.
כוח החשמל: 111 כ"ס, 10.5 שניות ל-100 קמ"ש
לאור העלייה במשקל, ניתן להניח שאת הצהרות אנשי וולוו בתערוכה, כי המכונית לא תיפגע כלל מהמשקל העודף - ותציע את אותה מידה של הנאה מנהיגה וזריזות - יש לקחת בערבון מוגבל.