גם יונדאי משחקת עם איכות סביבה
הקוריאנים לא יכולים להרשות לעצמם להישאר מאחור במירוץ התדמית הירוקה. בתערוכת דטרויט הוצגה הבלו-וויל החביבה - משחק היברידי עתידני
העתיד על-פי יונדאי: טווח נסיעה של 890 ק"מ, הספק של 152 כ"ס ממנוע 1.6 ליטר בנזין, ו-136 כ"ס ממנוע חשמלי. תיבה רציפה ותאים סולאריים בגג כדי לאגור אנרגיה, כמו-גם מערכת לניצול אנרגיית בלימה וגזי פליטה. צמיגי 245-40 עם חישוקי "20 מגוחכים, מבנה מוזר אך חביב למראה, והעיקר - שקע טעינה בולט בחרטום, המאפשר לחבר אליו כבל חשמלי, לתפארת העידן ההיברידי.
(צילום: הלל פוסק)
הבלו-וויל, מכונית הבנזין-חשמלית של יונדאי, אינה קרובה אפילו לייצור סדרתי כלשהו, ומהווה לא יותר ממעבדה ניידת לרעיון שאולי ייושם ביום מן הימים בגרסה אמיתית של מכונית לכביש. ולקוריאנים כלל לא מציק שהקומפקטית עם ארבעת המושבים, נראית כמפגרת אחרי הקדמה שמציגות יצרניות אחרות.
לקטנה של יונדאי טווח נסיעה של 65 ק"מ בעזרת חשמל בלתי מזהם, והיא מסוגלת להעניק לנהג שוחר איכות הסביבה צריכת דלק של 160 ק"מ לליטר בניצול אופטימלי של תכונותיה. זה כנראה אומר שהיא תחליק מעדנות בירידה ארוכה-ארוכה, אבל למי אכפת. העיקר שיש עמדת טעינה בדוכן. כמו כולן.