לסמארט דרושה שותפה
מנכ"ל דיימלר, בעלת השליטה בסמארט, אומר כי פיתוח הדור הבא של ה-ForTwo והצגת דגם נוסף מותנים במציאת שותפה, ומבהיר כי במחצית השנייה של השנה תתקבל החלטה בעניין עתיד המותג. בעיתונות הגרמנית מדווחים כי היצרנית נמצאת במשא ומתן עם רנו, שעשויה לשתף עמה פעולה
לקראת הכרעה: מרצדס תקבל החלטה בעניין העתיד של סמארט במחצית השנייה של 2010. בראיון לאוטומוטיב ניוז, אומר דיטר זטשה, מנכ"ל דיימלר, בעלת השליטה בסמארט, כי פיתוח הדור הבא של המכונית הדו-מושבית הקטנה, ה-ForTwo, כמו גם פיתוחו של דגם נוסף, מותנים במציאת שותפה. בחודשים האחרונים דווח בעיתונות הגרמנית, כי דיימלר ורנו הצרפתית מנהלות משא ומתן בנוגע לפיתוח פלטפורמת הנעה אחורית חדשה, שתהיה הבסיס לדור הבא של הסמארט, כמו גם לגרסת ארבעה מושבים חדשה.
בראיון לאוטומוטיב ניוז, אמר זטשה כי דיימלר ממשיכה לנהל משא ומתן עם רנו הצרפתית, וכי עד אמצע 2010 צפויים המגעים להגיע לנקודת הכרעה. עם זאת, הוא לא אמר אם המגעים עם רנו נוגעים לשיתוף פעולה עתידי בפעילותו של מותג סמארט. לדברי זטשה, סמארט זקוקה להיקף מכירות גבוה משמעותית, ייעול תהליכי הייצור והרחבת היצע הדגמים. זטשה גם התייחס לפרויקט הסמארט החשמלית, ואמר כי במהלך השנה הקרובה ייוצרו כ-1,000 מכוניות - מהן 200 מיועדות להחכרה בארה"ב. ב-2012, ייצור הגרסה החשמלית אמור להגיע להיקף בן חמש ספרות.
ראוי להזכיר כי סמארט שיתפה בעבר פעולה עם מיצובישי, בייצורה של גרסת ארבע-דלתות, ForFour. ייצור הדגם, שלא זכה להצלחה משמעותית, הופסק לאחר שדיימלר מכרה את אחזקותיה ביצרנית היפנית.
הדגמים הראשונים של הסמארט החשמלית נמסרו בברלין, במסגרת השקת תשתית טעינה חשמלית חדשה בעיר, הכוללת תחנות טעינה ביתיות. לסמארט החשמלית סוללת ליתיום-יון, המקנה לה טווח נסיעה של 135 קילומטרים. דיימלר תספק כ-100 דגמי סמארט חשמליים במסגרת התכנית "e-mobility Berlin", שנועד לבחון את שיטת הטעינה החכמה החדשה, וזאת לצורך הצגת דגמים חשמליים נוספים לשימוש עירוני - כמו למשל גרסה חשמלית ל-A קלאס של מרצדס.