לשיפוטכם: כך (בערך) תראה שברולט אביאו
שברולט חשפה בתערוכת דטרויט את האביאו RS, מכונית תצוגה שמעניקה הצצה ראשונה למראה הדור הבא של האביאו הסדרתית. אצלנו מתחילת 2011
"המכונית הזו מציגה עיצוב שהושפע ממכוניות קטנות-חמות אירופאיות, במטרה למשוך צעירים חובבי הגה, תוך רמיזה למראה הדור הבא של האביאו הסטנדרטית". כך בוחרים בשברולט להציג את מכונית התצוגה אביאו RS, אשר עומדת - לצד הוולט והקרוז כמובן - במרכז העניין שמגלה התקשורת המקומית בדוכן היצרנית. וקשה להאשים את אלה המגלים עניין. בתערוכה המתקשה לייצר מוקדי עניין מיוחדים, ה-RS בהחלט בולטת ומעוררת סקרנות.
ואין ספק כי העיצוב המוחצן של המכונית הקטנה, אותו מכנה אפילו שברולט כ"מוגזם במתכוון", עושה את העבודה. בצבע כחול בוהק, עם קווים אגרסיביים במיוחד, מפלט כפול ואדיר ממדים מאחור ויחידת חרטום כוחנית, האביאו לתצוגה נראית בדיוק כפי שתכננו אותה להיראות – מושכת קהל. לטענת שברולט, העיצוב הושפע באופן ניכר מעולם האופנועים, מה שמסביר בין היתר את הבחירה במיקום ובצורת המפלט, כמו-גם מראה יחידות התאורה. בתא הנוסעים וסביבת הנהג ניכרים אלמנטים ספורטיביים נוספים, כולל לוח המחוונים המעניין למראה.
מאחורי המעטה הקיצוני מסתתרת הגרסה הסדרתית הבאה של הדגם המוכר לנו, עם מידות אורך-רוחב וגובה נדיבות יותר. אך עם פחות קפלי מרכב כנראה, ללא חצאיות ועם חישוקים קטנים יותר מה-"19 ב-RS, וכנראה גם שינויים מסוימים ביחידות התאורה מלפנים ומאחור, אבל המבנה הכללי יישאר דומה - וללא ספק מוחצן יותר מהדגם הנוכחי. כולל הסתרת ידיות הפתיחה לדלתות בקורה C, כך שהמראה ירמוז למרכב שלוש דלתות ספורטיבי עוד יותר.
יחידת ההנעה עמה הגיעה מכונית התצוגה היא 1.4 ליטר מוגדש עם הספק מרבי של 138 כ"ס, אותו ניתן יהיה למצוא גם בקרוז. תיבת הילוכים ידנית תשלוט על שישה יחסי ההעברה, אך נראה כי האביאו הקטנה תעשה שימוש גם בתיבת מצמד כפול בעתיד.
אנשי UMI, יבואנית שברולט לישראל, מגלים באופן טבעי עניין רב במכונית התצוגה. להערכתם, הדגם המעודכן יגיע לאולמות התצוגה בישראל בתחילת 2011, זמן לא רב לאחר שתוצג גרסה סדרתית עדכנית. נציגי היבואנית בתערוכת דטרויט אופטימיים במיוחד לקראת בואה של האביאו החדשה, ומאמינים כי היא מסוגלת להציב עצמה כמתחרה רצינית מאוד בקטגוריה.