שתף קטע נבחר

 

מיקרוסופט ואינטל מציגות: שלטים שקוראים אותך

שתי ענקיות המחשוב מפתחות יחד שלט פרסום אינטראקטיבי לחנויות וקניונים אשר מזהה את הצופים, מדריך ומסייע להם בקניות

אינטל ומיקרוסופט מפתחות יחדיו טכנולוגיית שילוט דיגיטלי. החברות הציגו השבוע בתערוכה פדרציית הקמעונאים (nrf) את האב טיפוס לשלט פרסום דיגיטלי חכם, שמסוגל לסייע לקונים בהתמצאות בחנות ובקניות ואף ממליץ להם על מוצרים ושירותים לפי גילם ומינם, כך פירסם אתר redmond mag

 

קוראים את הצרכן

 השלט מורכב משני מסכים בגודל 180 על 200 ס"מ.

המסך השמאלי הוא לוח מגע הולוגרפי ואינטראקטיבי, דרכו מתבונן הלקוח על פנים החנות או הקניון. כל עצם שנצפה דרך המסך מזוהה על ידי השלט מראש, ועל כן יכול הלקוח להתבונן דרך המסך השקוף וללחוץ על חנות או על מוצר, והשלט יציג פרטים אודותיהם. המסך הימני הוא מסך lcd סטנדרטי המציג פרסומות.

 

השלט יצויד במצלמה אשר תסקור את האדם המשתמש בשלט, תעריך את גילו, מינו ומידותיו – ותציע לו מוצרים אשר מתאימים לנתוניו האישיים. המידע יוכל להישלח אל המפרסמים עבור ניתוח אוכלוסיית הקונים, דבר שיאפשר בחינה מדויקת יותר של יעילות הפרסום.

 

לצפייה בסרט ההדגמה באתר מיקרוסופט

 

נתונים אנונימיים בלבד

הדבר מזכיר את שלטי הפרסומת המופיעים בסרט המדע הבדיוני "דו"ח מיוחד" , אולם במקום להשתמש בסריקת רשתית לקבלת מידע ביומטרי, פועל השלט החכם בצורה שונה. לפי מיקרוסופט, המצלמה לא משתמשת בטכנולוגיית סריקת תווי פנים לזיהוי אישי של הקונה, אלא רק במידותיו ומבנהו להערכת נתונים אנונימיים, ללא חיבור לשמו וזהותו של האדם.

 

השלט החכם ישתמש במערכת הפעלה מסדרת windows embedded ובמעבד אינטל שיבוסס על ה- core i7. החברות הודיעו כי הפיתוח יושלם ככל הנראה ברבע השני של שנת 2011, וכי חברות נוספות לוקחות חלק בפיתוח, ביניהן hp ו-ncr.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
שלטים שמסייעים בקניה ולומדים על הצרכן
צילום מסך
מומלצים