סקר TIM: רוב ישראל חברים ברשתות חברתיות
בשנה האחרונה גדל מספר הגולשים בישראל ל-4.4 מיליון, ו-68 אחוזים מהם חברים בלפחות רשת חברתית אחת, לעומת רק חצי מהגולשים בשנה שעברה
בישראל ישנם כיום כ- 4.4 מיליון גולשים באינטרנט בגילאי 13 ומעלה, כך על פי הסקר התקופתי של TNS טלסקר. על פי הסקר, 80% מבתי האב היהודיים מחוברים לאינטרנט. 30% מהגולשים מבלים מעל שלוש שעות ביום בגלישה באינטרנט ומספר שעות הגלישה ביום ממוצע הוא כ- 3.4 שעות לגולש (אוכלוסיה יהודית).
בשנה שעברה עמד מספר גולשי האינטרנט על 4.2 מיליון - שמהווים כ-76 אחוזים מהאוכלוסיה. ב-2001, על פי הסקר, שיעור החדירה לאינטרנט עמד על 44 אחוזים בלבד בקרב האוכלוסיה היהודית.
עוד עולה מהסקר כי יש יחס הפוך בין הגיל לשימוש באינטרנט - השימוש בקרב בני 18-49 עומד על 83 אחוזים, בעוד בגילאי 65 ומעלה, שיעור הגולשים עומד על 41 אחוזים בלבד.
כמעט כל הגולשים עושים זאת מהבית - 96 אחוזים, ו-63 אחוזים גולשים גם מחוץ לבית. מחצית (51 אחוזים) מהגולשים הבוגרים מעל גיל 18 - גולשים ממקום העבודה שלהם. בקרב גילאי 30-49 - שיעור הגולשים מהעבודה עומד על 66 אחוזים. בני נוער נוהגים לגלוש עם חברים - 49% גולשים מבתי חבריהם.
חברים ברשתות
מסקר עולה כי 68% מכלל משתמשי האינטרנט הינם בעלי פרופיל אישי בלפחות רשת החברתית אחת לעומת 50% השנה שעברה. בני נוער וצעירים מדווחים על שיעורי חברות ברשת חברתית גבוהים מאוד – 86% מכלל בני 13-29 המשתמשים באינטרנט הינם בעלי פרופיל אישי, בלפחות רשת חברתית אחת.
מהסקר עולה גם כי בעוד שהמודעות לשירות המסרים הקצרים טוויטר גדלה בשמונת החודשים האחרונים מ-18% ל- 69%, הרי ששיעור המשתמשים בו עומד על 6.9% בלבד מהגולשים. בחודש אוגוסט עמד שיעור הגולשים הישראלים בטוויטר על חמישה אחוזים.