שתף קטע נבחר
 

מכירות פיאט ואלפא השתפרו? עכשיו השירות

מנכ"ל יבואנית פיאט ואלפא לישראל, אורי להב, משדר אופטימיות ומאמין בשיפור נתוני המכירות בעתיד. ומדוע לדעתו כשל המותג בשנים האחרונות? שירות לקו, מבחר מוגבל ומוסכים שלא עמדו בסטנדרט הרצוי

"כולם רצו, בזמן שאנחנו עמדנו". כך, בקליפת אגוז, מתאר אורי להב, מנכ"ל יבואנית פיאט ואלפא רומיאו, את מצבה של החברה בשנים האחרונות. נתוני המכירות שהציג היום (א') להב, שנכנס לתפקידו בתחילת 2009, ממחישים את הדברים: ב-2007 מכרה היבואנית, חברת סמל"ת, 3,703 מכוניות. שנה לאחר מכן, צנח היקף המכירות בקרוב ל-40%, ל-2,354 מכוניות בלבד. זאת, בזמן ששוק הרכב רשם שיאי מכירות, והתקרב להיקף של כ-200 אלף כלי רכב חדשים ב-2007 ו-2008.

 

ומה גרם לירידה, שלמעשה החלה לפני 2007, ונמשכת כבר כמה שנים רצופות? רשימת היעדים שהציג להב במסיבת עיתונאים שנערכה בתל-אביב, חושפת רשימה ארוכה של ליקויים עד התקופה האחרונה: רמת שירות לא מספקת, היצע דגמים מוגבל, מערכת יחסים לקויה עם היצרניות, הסכמים בעייתיים עם ספקי ציוד ושירותים, ורשת מוסכים ומפיצים שאינה עומדת בסטנדרטים מודרניים.


אלפא רומיאו ג'ולייטה: בקיץ הקרוב, בישראל 

 

"שירות לא מספק"

אלא שבשנה האחרונה, כך מצהיר להב, החלה היבואנית לטפל באותם ליקויים. "אנחנו מודעים למכלול הבעיות מהן סבלו מותגי החברה", הוא אומר בגילוי-לב נדיר למדי בענף הרכב. "בחודשים האחרונים עסקנו במיפוי נקודות כשל, כך שהתהליך שהחל בחציון השני של 2009 ימשיך אל 2010".

 

"השירות שלנו לא היה מספק", מודה להב, אך מבטיח כי "אגף השירות עובר שיפור דרמטי, ויהיה מאגפי השירות הטובים בענף הרכב". גם בהתייחסו לרשת המוסכים, נגדה נמתחה לאורך השנים ביקורת חריפה, מבטיח להב שיפור: "מוסכים שלא יעמדו בדרישות שלנו, ייצאו מהרשת".

 

כראייה לכך שהשינויים כבר נותנים את אותותיהם, מציג להב נתונים אופטימיים יחסית לשנת 2009: מול ירידה בשיעור 11% שרשם כלל השוק, הצליחה היבואנית להציג עלייה קלה של 1% - ל-2,367 מכוניות. בשנה הבאה, כך מעריכים ביבואנית, יזנק היקף המכירות ב-50%, ל-3,500 מכוניות. ב-2011 צופה החברה מסירות של 5,000 מכוניות - זינוק של 100% לעומת 2009.

 

להב מציין כי היבואנית תשקול להרחיב את עסקיה בישראל לתחומים נוספים - כמו למשל ביטוח רכב, ואף שיווק ציוד חקלאי. במקביל התייחס גם לאפשרות כי היבואנית תייצג בישראל יצרניות סיניות, ואמר כי "כמו כולם, גם אנחנו נמצאים במזרח". עם זאת, ייבוא סדיר מסין לא צפוי להערכתו לפני 2012.


אלפא מיטו: 135 יחידות בשנת 2009, גרסת מצמד-כפול ב-2010 

 

הוכחה לשיפור היחסים

אחת ההפתעות של 2009 הייתה אלפא רומיאו: ב-2007 מכר המותג 122 מכוניות, ב-2008 עלה ל-151 מכוניות, ובשנה שעברה זינק בלמעלה מ-100% ל-325 מכוניות. בשנה הקרובה, כך מקווים ביבואנית, יגיע המותג ל-500 יחידות.

 

אחת הסיבות העיקריות לשיפור הייתה השקתה של המיטו הקטנה, שזכתה להצלחה נאה ומכרה 135 יחידות בשנה שעברה. גם ה-159 הצליחה לשפר את מעמדה, הודות לתמחור אגרסיבי מבעבר. ב-2010, כך מבטיחים ביבואנית, יורחב היצע הדגמים, כאשר עיקר תשומת הלב יופנה למחליפת ה-147, הג'ולייטה החדשה, שצפויה להגיע לישראל לקראת הקיץ הקרוב.

 

אגב, כהוכחה לכך שמערכת היחסים עם היצרניות שופרה, מספר להב כי שיווק גרסה חדשה של המיטו, בעלת תיבת הילוכים כפולת-מצמד, יחל בישראל ובאיטליה באפריל הקרוב - כחודשיים לפני תחילת השיווק בשאר העולם.


פיאט בראבו: נוכחות חשובה בקטגוריה הגדולה ביותר

 

"נו, מה חדש?"

גם לחטיבת פיאט צופה היבואנית שנה טובה: יעד המכירות הרשמי ל-2010 משקף עלייה של כ-50% בהשוואה לאשתקד - מכ-2,000 יחידות ל-3,000 בשנה הקרובה. לעלייה בהיקף המכירות תתרום הרחבת היצע הדגמים של היצרנית בישראל, שהחלה כבר בשנה שעברה וכוללת כעת נציגה חשובה בקטגוריה הגדולה והחשובה בישראל: הבראבו הקומפקטית, ששיווקה החל בדצמבר.

 

אלא שלמרות האופטימיות שמשדרת הנהלת היבואנית, הערת-אגב של להב במהלך מסיבת העיתונאים העמידה את ההצהרות באור מעט שונה. לדבריו, במהלך פגישות שערך עם מנהלי מוסכים בשנה האחרונה, בהן הציג את יעדי היבואנית לשנים הקרובות, נתקל לא אחת בתגובה כמעט משועשעת - "'נו, מה חדש?' - גם לפני חמש שנים הבטיחו להם שינוי", מספר להב.

 

האם תצליח הפעם היבואנית לממש את ההבטחות ולעמוד ביעדים? ללהב, כנראה, אין ספק שהתשובה לכך היא חיובית: "סמל"ת רוצה לחזור להיות דומיננטית בשוק הרכב".


פורסם לראשונה 17/01/2010 22:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים