שתף קטע נבחר
 

GM מזרימה כספים לאופל

לאחר שהקונצרן האמריקני החליט להותיר בידיו את המותג האירופי, זוכה חברת הבת המפסידה לסיוע ראשוני של 650 מיליון יורו. הדרישה המיידית - ארגון מחדש וכנראה גם פיטורים

 

לאחר שהחליטה לסגת ממכירת חטיבת אופל לחברת מגנה הקנדית, ובאותה הזדמנות חשפה עצמה כנראה לתביעת ענק מכיוון הצד הכלכלי של העסקה הצפויה, יוצאת ג'נרל מוטורס לעזרת החברה המפסידה. חבילת סיוע ראשונית בשווי 650 מיליון יורו הועברה כבר לחברים באירופה, ותפקידה להחזיר את המותג כמה שיותר מהר לרווחיות. ניק ריילי, מנהלה החדש של החטיבה, אומר כי פרק הזמן הנחוץ לשינוי, קצר במיוחד. להערכתו, החטיבה תזדקק בסופו של תהליך לסיוע של לא פחות מ-3.3 מיליארד יורו בכדי להתאושש.

 

כדאי להזכיר כי הקונצרן מנהל בימים האחרונים שיחות עם ממשלות אירופה השונות, במטרה לארגן חבילת סיוע חיצונית בגובה של כ-2.7 מיליארד יורו. סכום זה אמור לארגן מחדש את החטיבה. והמשמעות לגבי כ-8,300 עובדים תהיה - פיטורים. כך למשל צפויה סגירתו המוחלטת של פס הייצור הייצור באנטוורפן.

 

אם לניסיון העבר יש משמעות, הרי שריילי הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא הנחשב כאחראי להבראת חברת הבת הקוריאנית דייהו, שעמדה בפני פשיטת רגל לפני כעשור. מי זוכר כיום - כאשר מכוניות המיוצרות על-ידי דייהו הן למעשה מנוע הצמיחה הבלעדי של GM - שמדובר היה בחברה כושלת בעבר. מעבר לכך, לא מעט אנליסטים טוענים כי מכירותיה של שברולט-קוריאה נוגסות באופן משמעותי במכירות אופל באירופה. אלא שריילי מעריך כי מדובר בנגיסה שולית בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים