אצלנו ב-2011: מיצובישי ASX
יצרנית הרכב מיצובישי תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה את ה-ASX, גרסה אירופית לרכב פנאי חדש. בכלמוביל, יבואנית המותג לישראל, מבטיחים להציב אותו באולמות התצוגה כבר בשנה הבאה
מיצובישי ASX חדש - באירופה כבר השנה, ישראל תמתין לתיבה אוטומטית ב-2011. כך אומרת היום (ג') יבואנית המותג היפני לישראל, חברת כלמוביל, במקביל לחשיפת דגם הפנאי החדש של היצרנית. מדובר בגרסה אירופית ל-RVR, אשר ישווק ביפן כבר בחודש הבא, ואשר מבוסס על דגם התצוגה CX, אשר נחשף לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2007. בתחילת הדרך ישווק הקרוס-אובר המודרני עם מנוע 1.8 ליטר טורבו-דיזל ותיבת הילוכים ידנית - ההופכת אותו - ללא מתאים עבור השוק המקומי.
המוצר המוגמר מ-2010...
כדאי להזכיר כי בניגוד לגרסה האירופית, העושה שימוש במנוע צורך סולר ותיבה הדורשת תפעול יד ורגל, הגרסה היפנית מציגה דווקא מפרט העשוי להתאים היטב לשוק המקומי - עם מנוע 1.8 בנזין ותיבת הילוכים רציפה. מיצובישי אינה מפרסמת בינתיים נתונים מלאים על הרכב, אך ניתן להניח כי אלו לא יהיו שונים משמעותית מנתוני ה-RVR היפני. שם נמתח הקרוסאובר למרחק של 429 ס"מ, רוחבו 177 ס"מ, גובהו 161 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ. נפח תא המטען ביפן עומד על 419 ליטר כאשר המושבים מאחור אינם מקופלים, ומשקל הרכב עומד על 1,360 ק"ג. ביפן הוא מוצע בגרסת הנעה קדמית בלבד, או כפולה.
דגם האב-טיפוס מ-2007
השקתו של ה-ASX הייתה עניין ברור וצפוי זה מספר שנים. במיצובישי ביקשו להתחרות בפיז'ו 3008 וניסאן קשקאי, המציעים מראה קרבי מעט, יכולת נסיעה בשטח רך, ורמת שימושיות גבוהה בעיר ומחוצה לה. עוד לפני כחודשיים פרסמה מיצובישי כי ה-ASX עומד להיות מוצג באופן רשמי בתערוכת ז'נבה הקרובה, ושחררה איורים ראשוניים אשר רמזו למראהו הסופי. רכב הפנאי החדש אמור למצוא עצמו מוצב מתחת לאאוטלנדר הוותיק, הן מבחינת ממדים והן מבחינת תג-מחיר בישראל. עם זאת, אף הוא יבוסס על פלטפורמת הלאנסר החדשה יחסית, ויציע חמישה מקומות ישיבה.