שתף קטע נבחר

הוכרזו התנאים למפעיל סלולרי וירטואלי

שר התקשורת חתם על תקנות mvno, וגופים נוספים יוכלו להיכנס אל שוק הסלולר הישראלי ולהתחרות מול החברות הסלולריות הקיימות. השר כחלון: "אין ספק שהצרכן הישראלי הוא המרוויח האמיתי"

שר התקשורת משה כחלון חתם היום (ג') על תקנות ה- MVNO, דבר שיאפשר את כניסתם של מפעילים סלולריים נוספים וירחיב את התחרות בשוק הישראלי.  MVNO הוא מפעיל סלולרי וירטואלי, שלא מחזיק רשת נתונים עם אנטנות וממסדים אך מוכר דקות שיחה. המפעיל הוירטואלי קונה בנקי דקות גדולים מחברות הסלולר בישראל ומוכר אותם בתור מתווך במחירים שצפויים לעודד תחרות בשוק.

 

עם החתימה על התקנות, ופרסומן ברשומות יוכלו גופים שונים לפנות למשרד לקבלת רישיון זה. הניסיון בעולם, ועל-פי הדו"ח שהכינה חברת הייעוץ הבינלאומית nera, עבור משרד התקשורת - כניסת מפעיל וירטואלי מגבירה את התחרות בתחום וצפוי שכך יקרה גם בישראל.

 

צמצום פער המחירים בין הפרטי והארגוני

חשוב לציין, כי ישנם פערים משמעותיים בין מחיר השיחה שמשלמים לקוחות עסקיים (עובדי חברות גדולות כמו חברות ציבוריות, גופי ביטחון ומשרדי הממשלה), לבין הלקוחות הפרטיים למיניהם. לשם ההמחשה, ישנו הבדל משמעותי בין המחירים שמשלמים מנויי החשכ"ל (חשב הכללי), בתעריפים שעומדים בקרוב ל-10 אגורות לדקת שיחה ומנויים בחברות גדולות, לעומת המחירים למנויים פרטיים שהממוצע בהם עומד על 60 אגורות לדקת שיחה, וקל וחומר, התעריפים למנויי פרי פייד. מפעיל וירטואלי יוכל לתת מענה לפערים אלה.

 

ניתן לומר שישנם מספר מקטעים בשיחה הסלולרית: מחיר העלות, מחיר העלות + הרווח הסביר, המחיר שמשלם הלקוח העסקי והמחיר שמשלם הלקוח הפרטי. במרווח שבין מחיר העלות+ רווח סביר לבין העלות ללקוח הפרטי יכול להיכנס המפעיל הווירטואלי ולהציע את שירותיו.

 

המתחרים החדשים צפויים להתחרות באמצעות תעריפים זולים מאלה של החברות הסלולר: בהיעדר הסכם עם בעל תשתית, יקבע משרד התקשורת את המחיר של השימוש ברשת החברה הסלולרית על ידי המפעיל החדש בהתבסס על עלות + רווח סביר, הצפוי להותיר מרווח בו יתמחרו המפעילים הוירטואליים את העלות לצרכן, ולכן יהיה באפשרותם להציע לצרכנים מחירים נמוכים יותר.

 

בשורה נוספת ומעניינת לא פחות, בעקבות הרפורמה בציוד הקצה יוכל אדם לרכוש מכשיר אצל המשווקים העצמאיים ולרכוש דקות שיחה או חבילות גלישה אצל מפעיל ה- MVNO במחירים נוחים יותר מאשר בחברות הסלולריות הקיימות.

אנליסט: המודל העסקי גבולי

ניר מיטב, אנליסט מבית ההשקעות "מיטב", פחות אופטימי: "נזכיר כי הרציונאל של ה-MVNO הוא פתיחה של נדבך סיטונאי של דקות. ה-MVNO יקנה בנק דקות מחברות הסלולר במחיר סיטונאי וישווק אותן ללקוחות שלו במחיר קמעונאי. להערכותינו, ברמת דמי הקישוריות הנוכחית, המודל העסקי של MVNO הוא גבולי למדי. לאור הנחישות של משרד התקשורת לקדם את הנושא, אנו מאמינים כי בהמשך השנה נראה הורדה של דמי הקישוריות שיכולה להגיע עד לכ-50% בהדרגה", כתב באתר החברה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: index open
מפעילים נוספים יכנסו לשוק. אילוסטרציה
צילום: index open
מומלצים