שתף קטע נבחר
 

גם פוטין רוצה מכונית חשמלית

הדרך להלחם בקריסת תעשיית הרכב ברוסיה: ולאדימיר פוטין תומך במיזם רכב חשמלי, אותו מקדם האיש העשיר ברוסיה. ומי עשויה להיות המתחרה הגדולה של מיזם שכזה? רנו-ניסאן

מכאן אפשר רק לעלות. תעשיית הרכב הרוסית, שספגה בשנה החולפת מכה כלכלית קשה, עשויה להפוך בשנים הקרובות מתחרה רצינית בתחום ההנעה הירוקה. זאת, אם תצא לפועל תכניתו היומרנית של מיכאיל פרוכורוב, האיש העשיר ברוסיה. פרוכורוב נפגש לאחרונה עם ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, והציג בפניו תכנית לייצור ושיווק מכונית חשמלית, אותה ניתן יהיה למכור במחיר של כ-12,500 דולר. סוכנויות הידיעות מדווחות כי מומחי תעשייה שבחנו את הדגם הראשוני, חשפו כי מדובר במכונית סדאן קומפקטית בגודלה, עם מרכב העשוי חומרים מרוכבים ומנוע חשמלי בלבד, המונע על-ידי סוללה.

 

המצב הכלכלי הקשה ברוסיה התבטא השנה בקריסה של שוק הרכב החדש. במהלך כל השנה נרשמו ירידות של עד 50% בקניית מכוניות חדשות, עובדה אשר השפיעה ישירות על הכנסות המדינה ממסים. לאחרונה החליט ולדימיר פוטין כי הגיע הזמן להשקת תכנית "מזומן-תמורת-גרוטאה" אשר הצליחה כל-כך במדינות אירופה וארה"ב. זאת ועוד, הממשל הרוסי מחזיק בנתח של 25% ביצרנית הרכב החשובה ביותר במדינה, אוטו-ואז המייצרת את לאדה. ומי עוד מחזיקה בנתח מהיצרנית? רנו הצרפתית, אליה נחזור מיד.

 

מיכאיל פרוכורוב, אשר צבר הון עתק בשנים האחרונות, הודיע כי הוא מוכן לתמוך כספית בפרויקט לייצור ושיווק מכונית חשמלית במשך השנתיים הקרובות. עד כאן הכל נראה הגיוני ומעניין, אך יש לזכור כי מיזמו של פרוכורוב עשוי להתחרות בקבוצת רנו-ניסאן, הנחשבת כיום למובילה בתחום פיתוח ותכניות שיווק לרכב חשמלי מתוצרתה. בנוסף, רנו-ניסאן מחזיקים כאמור ברבע ממניות אוטו-ואז, בדיוק כמו המדינה.

 

מבחינת הרוסים, הצלחת מיזם מכונית חשמלית תכניס כמובן כסף רב לקופת המדינה. אלא שהאינטרסים של רנו-ניסאן מבחינה זו, עלולים להתגלות כמנוגדים כמובן. מבולבלים? גם הרוסים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים