שתף קטע נבחר
 

מתארגנים מחדש: אופל סוגרת פס יצור מרכזי

חטיבת הרכב הגרמנית של ג'נרל מוטורס תסגור את מפעלה באנטוורפן, בלגיה כחלק מתכנית ארגון מחדש- הפגנות במפעל למניעת גזירת הפיטורין

יצרנית מותג הרכב אופל, שחולצה אך עתה מפשיטת רגל, תוך שהיא מקבלת חבילת סיוע ראשונית בסך 650 מיליון יורו, עתידה לפטר השנה  8,300 עובדים, כחמישית מסך עובדיה. כצעד ראשון, הנועד לבנות אמון בקרב המשקיעים, החליט העומד בראשה, ניק ריילי, על סגירת פס הייצור הוותיק באנטוורפן, בלגיה. הסגירה תהפוך לעובדה מוגמרת בסוף חודש יוני השנה, ו-2,600 עובדים יאלצו למצוא לעצמם מקום עבודה חדש. כך מדווחות סוכנויות הידיעות.

 

 


אופל אסטרה, רבת-מכר היסטורית. לטובת המותג - חייבת להצליח בעתיד

 

ארגוני העובדים טוענים כי סגירת המפעל והפיטורים ההמוניים, יסבו לאופל הפסדים כספיים רבים שיכולים להיות מושקעים בדגמים נוספים. הם אף ניהלו עם הנהלת המפעל דיונים קדחתניים בנוגע למודל עסקי חדש, שעשוי יהיה להוביל לרווח של חצי מיליארד יורו בשבע השנים הקרובות.

 

כדאי להזכיר כי הנהלת אופל סירבה למענק של חצי מיליארד יורו מטעם ממשלת בלגיה,שהובטחו לצורך ערבויות להלוואות ולעסקאות מכירה וחכירה. המפעל באנטוורפן, אחד מארבעת פסי הייצור של קונצרן ג'נרל מוטורס באירופה, ייצר עד לא מזמן את דגמי האסטרה, ועתיד היה להתחיל בייצור רכב שטח קומפקטי חדש.

 

סגירת המפעל מעוררת זיכרונות מסגירת מפעל רנו בבריסל בשנת 1997. הפעם האחרונה בה נסגר פס ייצור רכב אירופי גדול, הייתה ב-2006, עם נעילת שערי מפעל אופל בפורטוגל. פיאט עשויה לסגור בשנה הבאה את מפעלה בסיציליה, מהלך שעשוי להוביל להפגנות ענק באיטליה החל מהחודש הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניק ריילי - מארגן מחדש
בלי בלגיה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים