טויוטה אוריס מעודכנת - אצלנו באפריל
יבואנית המותג לישראל תתחיל בשיווק הגרסה המעודכנת של האוריס הקומפקטית כבר בחודש אפריל הקרוב. בסוף השנה תנחת כאן כנראה גרסה היברידית - כאלטרנטיבה זולה יותר לפריוס
"בשבוע הבא נדע הרבה יותר פרטים על המכונית, כשנפגוש בה באירופה. בחודש הבא נכריז על תאריך תחילת השיווק, ובאפריל או מאי היא כבר תהיה כאן". כך אומר היום דרור גורלניק, סמנכ"ל השיווק של חברת יוניון מוטורס, יבואנית המותג היפני לישראל, לקראת בואה הצפוי של האוריס המעודכנת, גרסת ההאצ'בק של הקורולה הפופולרית. זו תערוך הופעת בכורה בתערוכת הרכב הקרובה של ז'נבה. מספר חודשים מאוחר יותר, צפויה להגיע אלינו אוריס היברידית, שלא רק תשלים את מגוון הגרסאות, אלא גם תעניק אלטרנטיבה זולה יותר למתעניינים בפריוס המוכרת.
טויוטה אינה מפרסמת בינתיים פרטים טכניים באופן רשמי, אך גורלניק יודע לספר כי הגרסה שתגיע ארצה תעשה שימוש במנוע ה-1.6 ליטר המוכר, אשר ישודך לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית - שילוב זהה לזה שבקורולה.עוד הוא אומר כי בתא הנוסעים צפויים שינויים קלים, רובם באיכות וסוג החומר. שינויי עיצוב אינם צפויים, למעט בקונסולה המרכזית, בבלם החניה ובעוד מספר פריטים זניחים. בתמונות ניתן לראות כי האוריס לא עברה שינוי קיצוני, אלא רק זכתה לקווים העכשויים של המותג, הן מלפנים והן מאחור. הטיפול די סטנדרטי - פגושים ויחידות תאורה שונים מלפנים ומאחור, והתאמות קלות נוספות.
אך נראה כי הגרסה המעניינת ביותר של האוריס, תגיע אלינו דווקא בסוף השנה, או לכל המאוחר ברבעון הראשון של 2011. מדובר בגרסה ההיברידית, שתשווק תחת השם HSD (ר"ת של Hybrid Synergy Drive), ואשר אודותיה דיווחנו בהרחבה כבר לפני כארבעה חודשים. האוריס ההיברידית תעשה שימוש במערכת הכלאיים של הפריוס העדכנית. וזה אומר מערכת עם הספק משולב של 136 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה, פחות מ-100 גרם לק"מ של פליטת פחמן דו-חמצני ויכולת תנועה של עד שני ק"מ ומהירות של עד 50 קמ"ש, בעזרת מנוע חשמלי בלבד. הביצועים עתידים להיות נאותים - כ-10 שניות ל-100 קמ"ש.
אלא שמעבר לעניין הטכנולוגי שתעורר האוריס HSD, סביר להניח כי יהיה זה בעיקר תג המחיר שיסקרן. האוריס תשווק בישראל, כפי שמתכננת טויוטה בכל העולם, עם תג-מחיר נמוך יותר מזה של הפריוס. בכמה תהיה האוריס ההיברידית זולה יותר מהפריוס? את זה לא מוכנים ביוניון מוטורס למסור.