הצרות של טויוטה לא נגמרות
יצרנית הרכב טויוטה הודיעה במהלך סוף השבוע האחרון כי היא מזמינה כמות עצומה של מכוניות מתוצרתה לתיקון חוזר נוסף. הבעיה - שחיקה מהירה של מנגנון דוושת המצערת
שרשרת הצרות הנופלות על טויוטה בארה"ב ממשיכה. היצרנית ששמרה במשך שנים ארוכות על תדמית המותג האמין ביותר בארה"ב, מגלה לראשונה אולי, כי לא לעולם חוסן. סדרה ארוכה של קריאות ענק לתיקונים חוזרים בכלי רכב מתוצרתה, כולל מה שנראה בתחילת הדרך כניסיון מסוים להתחמקות מלקיחת אחריות, עלולים לפגוע קשות בהצלחה השיווקית המובטחת. בסוף השבוע האחרון נרשמה למותג מכה נוספת, כאשר 2.3 מיליון מכוניות הוזמנו לבדיקה ותיקון של דוושת מצערת שאינה חוזרת למקומה. היבואן המקומי מבהיר כי הבעיה אינה נוגעת לכלי רכב שמשווקים בישראל.
יש להזכיר כי לפני כחודשיים הודיעה טויוטה על תיקון דוושת מצערת בקרוב לארבע מיליון מכוניות מדגמים שונים מתוצרתה בארה"ב. בתחילה הודיעה היצרנית שמקור הבעיה הוא בהתקנה לקויה של שטיחון הגנה לריפוד רצפת המכונית, שעלולה לגרום להאצה בלתי-מכוונת. הריקול שבוצע בעקבות בעיה זו היה הגדול והיקר בתולדות היצרנית. בהמשך הודיעו היפנים כי בכוונתם לתקן (גם) את דוושת המצערת. על-פי הערכות, עלות תיקון כל המכוניות תגיע לקרוב לחצי מיליארד דולר. בארה"ב קישרו את הבעיה עם 17 תאונות דרכים וחמישה הרוגים.
דובר חברת טויוטה בארה"ב, בריאן ליונס, אמר לסוכנויות הידיעות כי לא ידוע על תאונות הקשורות לתקלה המצויה בשלבי חקירה ראשוניים, ואין לקשר בינה לבין תקלת השטיחון הקודמת. עוד אמר כי הבעיה עם דוושת המצערת מתבטאת בכך שאינה חוזרת למקומה גם לאחר שלא מופעל עליה לחץ כלשהי, ובכך היא גורמת להמשך האצת הרכב, למרות שלא בכך בוחר הנהג. לדבריו, לבסוף היא חוזרת למצב נייטרלי בעצמה, הגם שדבר זה קורה באופן איטי מהנדרש. בטויוטה בוחנים כעת מספר דרכים לתיקון הבעיה, כולל החלפת מנגנון המצערת כולו, או אמצעי סיכוך אחרים האמורים להקל על פעולת המנגנון. קריאה זו לתיקון מגיעה לאחר שנה לא קלה שעברה על החברה בשוק הרכב האמריקני, עם ירידה של 20% בהיקף המכירות במהלך 2009.