שתף קטע נבחר
 

ניסאן 370Z - ועכשיו עם יותר שרירים

המכונית כמעט-הכי-שרירית של ניסאן מגיעה לישראל עם יותר כוח והרבה יותר יומרה מקודמתה, ה-350Z. התרשמנו ממנה לראשונה על כבישי אירופה, והמסקנות מעודדות במיוחד

למי שפספס את פסטיבל סיכום שנת 2009 בשוק הרכב המקומי, זה המקום והזמן לספר שמכונית הספורט הנמכרת בישראל הייתה פולקסווגן שירוקו. והאמת היא שזה קצת עצוב. לא חלילה בגלל שהשירוקו היא מכונית רעה. להפך. היא מאוד נעימה וחביבה ומתורבתת. רק שהיא לא ממש מכונית ספורט. בתנאי נהיגה מסוימים, אפילו ההגדרה "ספורטיבית" מעט גדולה עליה.

 

ויותר ממה שהעניין הזה יכול ללמד על טיב המכוניות הספורטיביות שמייצרת פולקסווגן, הצלחתה של השירוקו מלמדת על אופיים של מרבית הנהגים כיום: טיפוסי "אמצע הדרך" שכאלה, המעדיפים מכונית שתראה ותשמע כמו זאב, אבל תיסע כמו כבשה. אמנם כבשה שרירית ומהירה, אבל עדיין - כבשה.

 

את כל הדברים האלה, אי אפשר לומר על ניסאן 370Z. היא נראית כמו זאב, נשמעת כמו זאב עם כאב גרון, ונוסעת כמו זאב שרגליו האחוריות הוחלפו בצמד גלגלים. מה זה בדיוק אומר? המשיכו לקרוא ותבינו.


 

איך נראה זאב 

ה-Z החדשה, שמחליפה את ה-350Z, לא ממש מפתיעה בהופעתה: הדמיון לקודמתה רב, אם כי ישנם מספיק הבדלים כדי להבהיר לצופה התמים ברחוב, שלא מדובר באותה מכונית. כך למשל, יחידות התאורה מלפנים ומאחור עוצבו מחדש, וכעת הן נראות כמו בדיחה לא כל-כך מוצלחת על בומרנג שננעץ בגרונו של קנגורו.

 

ובכלל, ה-370Z מצליחה להיראות פחות הרמונית ונאה מקודמתה, בעיקר בגלל ניסיון עיקש - עיקש מדי כנראה - להפוך אותה ליותר אגרסיבית ושרירית מקודמתה. חלק מהבעיה גם טמון במידותיה הצנועות יותר: ה-Z החדשה נמוכה וקצרה מה-350Z, ב-1.0 ס"מ ו-6.5 ס"מ בהתאמה, ובסיס הגלגלים איבד לא פחות מ-10 ס"מ. ומתברר שמה שעובד מצוין במידה גדולה, נראה מעט מאולץ במידה קטנה יותר.

 

אלא שאת הכסף שכנראה נחסך במחלקת העיצוב החיצוני, אפשר למצוא בתא הנוסעים, שנראה יותר יוקרתי - והרבה פחות פלסטיקי - מזה של ה-Z הקודמת. ההשראה, כמו גם לא מעט אביזרים וחלקי פלסטיק, מגיעים הישר מחטיבת היוקרה של ניסאן, אינפיניטי. נקודה שחורה גדולה וכואבת נרשמת לחובת ההגה, שמתכוונן רק לגובה ובכך מקשה על מציאת תנוחת נהיגה נוחה.


 

איך נוסע זאב

בפנייה הראשונה אליה מגיעה ה-Z, מגלה הנהג שלושה דברים: 1. ניתוק בקרת היציבות האלקטרונית אינו מומלץ בכביש רטוב; 2. ניתוק בקרת היציבות אינו מומלץ בכביש יבש; 3. ניתוק בקרת היציבות מאוד מומלץ, בכל כביש.

 

הסתירה שלכאורה מתקיימת בין שלושת הסעיפים, היא בעצם המהות של ה-Z. כן, היא יכולה להיות מאוד תקינה-פוליטית, ולנסוע מהר מאוד, בלי יותר מדי דרמות. אבל זו לא הסיבה שהיא מיוצרת. ה-Z היא מכונית "אולד סקול": מכונית שלא מתחנפת לנהגה, ועוד הרבה פחות מזה - לנהגים אחרים.

 

כל פנייה עם ה-Z הופכת לחוויה קמאית, מלווה בתמרות עשן ויללות צמיגים. זה לא בוגר, זה יעצבן כל עמותת בטיחות בדרכים, אבל זה פשוט כיף. ומי שלא יודע לנהוג, מוזמן לקנות מכונית אחרת, מתורבתת יותר. עם 331 כ"ס ו-37.3 קג"מ בגלגלים האחוריים, ה-Z לא תתאים למי שלמד נהיגה בפורום באינטרנט, או למי שמנסה לאחוז בהגה תוך כדי הפעלת יישום המשמיע קולות נפיחה באייפון החדש. ה-Z דורשת ריכוז, ובתמורה היא יודעת לספק חווית נהיגה שכמעט נעלמה מתעשיית הרכב.


 

איך נשמע זאב 

הביצועים של ה-Z מרשימים לא פחות מההתנהגות: 5.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש מציבות אותה לא רחוק ממכוניות כמו פורשה 911 או ב.מ.וו M3. המהירות המרבית - אם זה באמת רלוונטי במדינה שבה המהירות החוקית היא 100 קמ"ש - היא 250 קמ"ש.

 

לראשונה, ה-Z "האירופית" תוצע עם תיבה אוטומטית, בעלת שבעה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני-מלא. אלא שמי שייבחר באופציה האוטומטית, יפספס את אחד הגאדג'טים המוצלחים יותר שיצאו מתעשיית הרכב בשנים האחרונות, ומגיע רק עם התיבה הידנית: מערכת בשם "סינכרו רוו" (Synchro Rev) מבצעת "גז-ביניים" באופן אוטומטי, מבלי שהנהג נדרש להחליק את קצה-כף-רגלו אל דוושת המצערת. המערכת הזו כל-כך מוצלחת ומשכנעת, עד כי לא ממש ברור למה לא חשבו על הרעיון הזה קודם.

 

מה שלא ממש מרשים הוא העידון - או חוסר העידון - של ה-Z. המנוע רועש כמעט בכל סל"ד, וזה לא רעש מהסוג הספורטיבי-נעים-סקסי - אלא מהסוג שגורם לנהג לרצות לעבור לאמצעי תחבורה אחר. לכך מתווסף רעש צמיגים מאוד מוחשי ומטריד, שבתחילה אף מעורר חשש שאחת הדלתות נשארה פתוחה. ביחד עם המתלים הנוקשים, התוצאה היא מכונית גסה ומחוספסת, שהופכת כמעט כל נסיעה לחוויה מתישה.

 

כמה עולה זאב

ה-370Z תגיע לארץ לקראת האביב. המחיר הסופי עדיין לא נקבע, אך הוא צפוי להיות נמוך מזה של האחות היוקרתית, ה-G37 קופה של אינפיניטי. מה שאומר שלא יישאר הרבה עודף מ-350 אלף שקל, אם בכלל, עבור הגרסה הידנית הבסיסית.

 

עם מחיר כזה, ה-Z תהיה תענוג השמור למתי-מעט, שגם התברכו בכיסים עמוקים דיים - וגם מוכנים להקריב את נוחות היום-יום עבור ההנאה שיודעת לספק מכונית ספורט מזן הולך ונכחד. מה שכנראה אומר שגם ב-2010, פולקסווגן שירוקו תהיה מכונית "הספורט" הנמכרת בישראל.
ניסאן 370Z

ניסאן 370Z
מנוע שישה צילינדרים, 24 שסתומים
נפח / סוג דלק 3,696 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 331 כ"ס ב-7,000 סל"ד
מומנט מרבי 37.3 קג"מ ב-5,200 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / ידנית, שישה הילוכים
מרכב שתי דלתות, קופה
אורך 425 ס"מ
רוחב 184.5 ס"מ
גובה 131.5 ס"מ
בסיס גלגלים 255 ס"מ
משקל 1,525 ק"ג
נפח תא מטען 235 ליטר
100-0 קמ"ש 5.3 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 7.1 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 249 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק  
מחיר כ-350 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל טרם נבחנה

 

הכותב היה אורח חברת ניסאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפנסים הוחלפו
בתי הגלגלים נופחו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים