בטר פלייס גייסה 350 מיליון דולר בסבב השקעות
הגיוס בוצע לפי שווי של 900 מיליון דולר. החברה לישראל תוסיף עוד 72 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר שכבר השקיעה, עופר היי-טק תזרים עוד 20.5 מיליון דולר. בנק ההשקעות HSBC שהוביל את הגיוס השקיע בעצמו 125 מיליון דולר במיזם. שי אגסי: "לבטר פלייס יתרון של שנתיים על פני טכנולוגיות אחרות"
חברת בטר פלייס יצאה לסבב השקעות נוסף בו גייסה 350 מיליון דולר לפי שווי חברה של 900 מיליון דולר ו-1.25 מיליארד דולר אחרי הכסף.
החברה לישראל, שהשקיעה עד כה בבטר פלייס 100 מיליון דולר, הודיעה כבר כי תשקיע 72 מיליון דולר במסגרת הגיוס ועופר היי-טק שבשליטת עידן עופר תשקיע עוד 20.5 מיליון דולר. לאחר גיוס הכספים תחזיק החברה לישראל 30% ממניות בטר פלייס ותאגידים קשורים, חברות שבשליטת משפחת עופר, יחזיקו עוד 8.5%.
מי שהוביל את הגיוס הוא בנק ההשקעות HSBC שגם השקיע בעצמו 125 מיליון דולר במיזם ותקבל בתמורה 10% ממניות החברה. במסגרת גיוס זה מצטרפים משקיעים חדשים לבטר פלייס הכוללים את מלבד HSBC את מורגן סטנלי ניהול השקעות ולזארד ניהול נכסים, למשקיעים הקיימים בחברה: החברה לישראל, Vantage Point Venture Partners, עופר היי טק, Morgan Stanley Principal Investments ו-Maniv Energy Capital.
הרחבת הפריסה
לפי הודעתה, בטר פלייס מתכננת להשתמש בהשקעה כדי להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית שלה תוך שהיא ממשיכה לפעול על פי אבני דרך מוגדרות בפיתוח ובפריסה. "החברה מתכוונת להתרחב לשווקים שבהם כלכלת המודל העסקי ותשואות המשקיעים ממוקסמות, בעיקר לאירופה ולאסיה" ציינה החברה.
"המימון מאפשר להבטיח את הצלחת תוכנית ההשקה של החברה בישראל ובדנמרק הצפוייה ברבעון האחרון של שנת 2011, כאשר מכוניות הרנו הראשונות בעלות סוללה מתחלפת יעלו לכביש. תמשיך גם על פי האסטרטגיה שלה לפרוס באוסטרליה ושווקים נבחרים בצפון אמריקה, מספר חודשים לאחר מועד ההשקה בישראל ובדנמרק" נכתב עוד.
החברה מציינת כי צוות המחקר והפיתוח של החברה עוסק כעת בבדיקת כל מרכיב בכדי להגיע לבדיקות כוללות בשנת 2010 והשקה מסחרית ב-2011. אבני הדרך כוללות, בין השאר, את הרשת המנוהלת למכוניות החשמליות בדנמרק, אשר החלה בדצמבר האחרון, ופרויקט מוניות חשמליות בטוקיו עם תחנה להחלפת סוללות – אשר יושק באפריל השנה.
"הטכנולוגיה והפתרונות שלנו, ביחד עם השותפות החזקה שלנו עם רנו, מקנים לנו יתרון של שנתיים לפחות על פני כל הגישות האחרות לאנרגיות חלופיות לרכב" כתב שי אגסי, היזם מאחורי הפרוייקט למשקיעים. "הפיתרון שלנו הוא היחיד שיכול להביא לצמצום צריכת הנפט של מדינות ולהפחית פליטות במידה משמעותית תוך אספקת מכוניות חשמליות שהן נוחות וזולות יותר ממכוניות ממונעות דלק" הוא הוסיף.
כחלק מהעיסקה, יצטרף קווין אדיסון, מנהל HSBC Global Capital Financing and Principal Investments, למועצת המנהלים של בטר פלייס. עידן עופר, שיכנס בקרוב לתפקיד יו"ר החברה מסר כי "קווין וצוות HSBC כולו יתרמו לנו יותר מאשר הון בלבד. אנו צופים ש-HSBC תסייע לנו להתרחב לאירופה, סין ומעבר להן ואנו כבר רואים את הערך שהם מוסיפים לחברה ולמועצת המנהלים. זהו אירוע משמעותי ביותר שמחבר בתי השקעות מובילים בעולם לחזונה של החברה לישראל שהייתה הכוח המניע את בטר פלייס בהובלת שי אגסי בתחילת דרכה, יחד עם המשקיעים הנוספים".
מהפכה בענף הרכב
סטיוארט גוליבר, מנהל בכיר ב-HSBC הוסיף בהודעת החברה כי "אנו מאמינים כי המעבר ממכוניות מונעות דלק למכוניות חשמליות יצור אפשרויות לגידול עתידי בתעשיית הרכב והתשתיות ואנו שמחים לנצל את ההזדמנות להשקיע בבטר פלייס ולהציב את HSBC במרכז התפתחויות אלה. זהו הפתרון של המגזר הפרטי לסוגיית אספקת התשתית למכוניות חשמליות והיא יכולה להצליח ללא תמיכה ממשלתית תוך שמירה על ציפיות הצרכנים לניידות אישית".