הישרדות, איי התוכן
ראובן ישראל מפסל כדי לראות מה מהתוכן המקורי של המציאות אכן שורד, ואיך הכל קשור לפרסומת שהוא ראה בטלוויזיה האיטלקית. מסע אל מאחורי הפסלים
ישנו רגע בתרבות שבו דבר מעבד את משמעותו התוכנית, ומקבל משמעות לפי הנראות שלו (או במקרה הזה הישמעותו). במקרה של הפרסומת, השיר נבחר בגלל שמנגינתו הייתה שקטה נעימה, אבל אני בספק אם הבמאי של הפרסומת (או מי שלא היה אחראי על יצרת הדבר הזה) הבין בכלל אנגלית ואת המילים של השיר.
אפילו אם מישהו היה במכוון מחפש את השיר הכי לא מתאים לתמונות של דוגמניות עטופות בפרוות של חיות מתות, אני בספק אם הוא היה מצליח יותר לגרום לחיבור כה צורם. בגדול, אלו הנקודות שאני מכוון אליהם בפסלים שאני בונה - השאיפה לראות מה מהתוכן בכל זאת שורד.
Talk to me
בתחילת ההתנסויות שלי בפיסול כסטודנט בבצלאל רציתי שחלק מפסל אותו תכננתי יהיה עשוי פלסטיק; בגלל קשיים כלכליים וטכניים בהם נתקלתי, החלטתי במקום לצקת פלסטיק - לחקות אותו מ-MDF צבוע בסופרלק. אחרי כשנה החלטתי לחזור ולחקות פלסטיק, אך הפעם זה נעשה מתוך עקרון החיקוי. הזיוף התחיל להפוך לערך.
מקלעת העצב
במקרה של "מקלעת העצב" הצחיק אותי לבנות פסל שיש בו אלמנט של שינוי, שאם מישהו יתקל בו מספר פעמים הוא יהיה שונה צורנית כל פעם. אפשר לשחק לפסל בתפרחת, ולשנות את הנראות של הפסל בהתאם למצב הרוח של הצופה.
Early on morning ,2009
לפני שאני בונה את הפסלים, אני מצייר אותם ומנסה לדמיין אותם מזוויות שונות, או לפרוס את תווך התנועה שלהם או של אלמנטים בהם. בנוסף, אני מנסה ליצור על הדף התרחשות כלשהי ביניהם, מערכת יחסים או אפילו עולם.
Decoration for your temple
בעבודותיי מאוד מעניין אותי לנסות ולמצוא את הדי.אן.איי של אובייקטים דתיים; לנסות ולשחק איתם קצת, לעשות סיבוב משלי על תווך האפשרויות ששפת הקדושה מאפשרת. למעשה, לנסות וליצור אובייקטים בעלי תחושה דתית מבלי שיש להם תוכן או שימוש פולחני.
Fatima
למרות הצליל המקומי של הפסל הקטן והתערוכה, Fatima הוא שמה של עיירה בפורטוגל שבה התרחש נס בתחילת המאה הקודמת. הכמיהה למשהו חיצוני לנו, לאירוע מיסטי שיציל אותנו מעצמנו, היא הבסיס להרבה מיתוסים ואמונות.
עוד בנושא
דניאל קמינסקי על צילומיו בניו יורק
דומי רייטר על עולם של תוהו