שתף קטע נבחר
 

רכב סיני בישראל? בינתיים רק תסכול

דורי מנור, מנכ"ל זכיינית המותג הסיני MG, טוען כי לא ברור מדוע מעכב משרד התחבורה את אישור יבוא המכונית הסינית הראשונה לישראל. לדבריו, הסיבה העיקרית למניעת היבוא היא חשש משרד התחבורה מאיכות ירודה, בדיוק כפי שקרה עם רכב יפני וקוריאני בעבר

"אף אחד לא יכול להסביר לנו מדוע המכונית הסינית MG550, לא יכולה לקבל אישור יבוא לישראל". כך אמר היום (ב') דורי מנור, מנכ"ל חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, ובעלת הזיכיון המקומי על מותג MG, המיוצר בסין על-ידי שנחאי אוטומוטיב (SAIC). לטענתו, בידי משרד התחבורה מצויים כל המסמכים הנדרשים לאישור יבוא מכוניות סיניות מבית MG, אך אישור כזה טרם הגיע. "ב-21.8 הגשנו את כל מסמכי התקינה המחוייבים למשרד התחבורה, אך בינתיים אפשר לסכם את הנושא במילה אחת - תסכול".

 

ב-2010: מכוניות סיניות יתחרו אצלנו במאזדה 6

 

לטענת מנור, נראה כי במשרד התחבורה חוששים מאיכותו הירודה של הרכב הסיני, ולכן מתעכבים עדיין עם מתן אישור לייבוא מסודר. "גם לפני שהגיעו לארץ מכוניות יפניות ראשונות, כינו אותן בתעשיית הרכב המקומית בשם זבל יפני. וכך היה גם עם כלי רכב שיובאו מדרום קוריאה. אבל אני משוכנע שבסופו של דבר זה יקרה", הוא אומר. בכל מקרה, הוא מבטיח כי ה-MG550, אשר מתוכננת להיות ראשונה במגוון הדגמים שיגיעו לישראל ולאירופה, תוצג גם בתערוכת אוטומוטור שתיערך בעוד כחודשיים.

 

במשרד התחבורה הגיבו היום בביטול לטענותיו של מנור. "הרכב אינו עומד בדרישות החובה של משרד התחבורה, הזהות לתקינה האירופית" אמר דובר המשרד, אבנר עובדיה.

 

השקת המותג MG בישראל, מרץ 2009

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

יש להזכיר כי בכל מקרה, מדובר כבר עתה בדחיית מועד תחילת היבוא המתוכנן, במספר חודשים. לפני כמעט שנה חשפה חברת לובינסקי את ה-550 באירוע השקת המותג הסיני בישראל. ההבטחה אז - לפני העיכוב הלא מתוכנן במשרד התחבורה - הייתה לתחילת יבוא מסודר בינואר 2010. אלא שלא רק בישראל מתעכבות תכניות המותג הסיני. בניגוד להבטחות בעבר, לפיהן יחל שיווק ה-550 באירופה עוד השנה, מודיעה היום היצרנית כי היא מתכוונת להתחיל בשיווק אירופאי של מספר דגמים, "עד סוף השנה". מדובר בשוק הבריטי בעיקר, אשר יוכל ליהנות מייצור ייעודי במפעל הוותיק בלונגברידג'. מנכ"ל היצרנית, הו מויאן, מסר עוד כי יתכן והמפעל הבריטי ישמש רק כמפעל הרכבה, בעוד הייצור עצמו יתבצע בפס ייצור סיני - "הרעיון הוא לנצל את רשת המכירות של MG באירופה, יחד עם יתרונות הייצור הזול בסין", אמר.

 

בכל הנוגע למכונית המתוכננת עבור השוק המקומי, חזר מנור על הצהרות מוקדמות, והבהיר כי הרכב אינו צפוי להיות זול כלל וכלל. בהתאם להבטחות לפני שנה כי ה-550 יתמודד מול מאזדה 6 ומתחרותיה לקטגוריית המשפחתיות הגדולות, מדובר בתג-מחיר שינוע בסביבות ה-140 או אף 150 אלף שקל. ההבדל הבולט בין ה-MG למתחרותיה מיפן, קוריאה ואירופה, אמור לדברי מנור להתבטא ברמת אבזור גבוהה באופן יוצא דופן. לשאלה מדוע לא יגיעו לארץ גרסאות צנועות יותר באבזור, אשר עשויות לאפשר תג-מחיר אטרקטיבי יותר, השיב כי הוא מעוניין לנטרל כך אפשרות של תדמית זולה ושברירית למותג, אשר יאלץ גם כך להלחם בדעות קדומות הקשורות כמובן לארץ היצור.

 

לובינסקי מתכוונים אמנם לשווק כאן את ה-550 כדגם יחיד של המותג, אך בהמשך הם מבטיחים לפחות שני דגמים נוספים - האחד בקטגוריית המשפחתיות קומפקטיות, השני כסופר-מיני. יש להניח כי גם בשני מקרים אלה לא מדובר יהיה במחיר נמוך מהמתחרים בשוק המקומי, אלא ברמת אבזור גבוהה יחסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-550 - בוא תבוא
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים