הצרות של טויוטה - מתקנת מכוניות גם בישראל
הסערה שעוברת על טויוטה בארה"ב הגיעה גם לישראל. 140 בעלי מכוניות המותג שהגיעו ארצה ביבוא אישי, יוזמנו בימים הקרובים לתיקון דחוף של דוושת המצערת במכוניתם. במשרד התחבורה מבטיחים לעקוב
טויוטה בצרות, והמשבר הולך ומעמיק. סדרת קריאות הענק לתיקון ליקויי בטיחות חמורים בכלי רכב ששיווקה טויוטה בארה"ב, מגיעה גם לישראל. ממשרד התחבורה נמסר ל-ynet כי 140 כלי רכב שהגיעו ארצה בייבוא אישי מארה"ב, יוזמנו תוך מספר ימים למוסכי היבואנית, יוניון מוטורס, כדי לבצע את התיקון הדרוש במנגנון המצערת. ביוניון מוטורס אישרו היום ל-ynet כי הם עובדים בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה כדי לאתר את בעלי הרכב, ויעשו ככל שביכולתם כדי לבצע את התיקון הנדרש בשני דגמים - קאמרי (בשתי גרסאות מנוע) וסקויה. עוד אומרים במשרד התחבורה כי יפקחו מקרוב אחר ביצוע הריקול לכלי הרכב שהגיעו ביבוא אישי.
- הצרות של טויוטה לא נגמרות
הבעיות של טויוטה נראות חמורות מיום ליום. הבוקר הודיעה היצרנית כי היא משעה עד להודעה חדשה שיווק ואף ייצור של לא פחות משמונה דגמים שונים - פעולה מאד יוצאת דופן עבור יצרן רכב מסודר ושאינו נחפז לקבל החלטות בדרך כלל. במקרה זה נראה כי התקלה - דוושת מצערת העשויה להשאר לחוצה עקב פגם תכנוני, ולגרום לרכב להמשיך ולהאיץ מבלי שהנהג ירצה בכך - חמורה דיה כדי לנקוט בצעד כה קיצוני. כל זאת לאחר שהודיעה כבר כי היא מזמינה 2.3 מיליון כלי רכב לתיקון ברשת מוסכי היצרנית בארה"ב, ולאחר שהזמינה למעלה מארבעה מיליון כלי רכב לתיקון שטיחון שעלול לזוז ממקומו ולגרום להאצה בלתי מתוכננת.
בבדיקה שערך ynet עם פרסום הקריאה לתיקון, הובהר כי כלי הרכב המיוצרים עבור השוק האמריקני, מצויידים במנגנון מצערת שונה מזה המיוצר ביפן, לכן, כך נציגי היבואנית, הקריאה לתיקון אינה כוללת בשום אופן את כלי הרכב המשווקים באירופה ובישראל. למרות זאת, יש לציין כי סוכנויות הידיעות דיווחו בימים האחרונים כי טויוטה שוקלת לבצע קריאה דחופה לתיקון גם בכשני מיליון מכוניות מתוצרתה ששווקו באירופה - ואשר ירדו מפסי ייצור זהים לאלה המשמשים את השוק הישראלי. במקרה כזה, יוזמנו גם בישראל עשרות אלפי מכוניות מתוצרת טויוטה לתיקון מצערת דחוף.
יש להזכיר כי טויוטה נהנית זה שנים ארוכות מתדמית אמינות ללא תחרות בארה"ב. מה שנראה כטיפול כושל בבעיה אחת, עניין מוכר וסטנדרטי בתעשיית הרכב, הפך למסכת של התפתלות תקשורתית בניסיון להקטין את ממדי הבעיה. וכאילו לא די היה בבעיה זו, שטויוטה הניחה בתחילה כי היא ניתנת לפתרון מהיר ופשוט יחסית, הגיעה גם חקירה בנוגע ל-400 אלף מנועי טויוטה שעשויים לכבות תוך כדי נסיעה.