הפתעה: פורד יוצאת מחוזקת מהמשבר
בניגוד למתחרים הגדולים ג'נרל מוטורס וקרייזלר, קונצרן פורד צלח את המשבר הקשה ביותר בענף הרכב זה 27 שנה, בהצלחה יחסית. עד כדי כך, שהוא עשוי להכריז על רווח תפעולי כבר בשנה הבאה
שנת 2009 הייתה קשה עבור קונצרן הרכב פורד, כמו לכל יצרן אחר על-פני כדור הארץ. אלא שמצבו היה טוב בהרבה מזה של ג'נרל מוטורס וקרייזלר, שנזקקו לתמיכה מסיבית מגורמי חוץ כמו הממשל, ואף יצרניות אחרות. מצבו טוב עד כדי כך, שלמרות הקריסה במכירת מכוניות בארה"ב בשנה החולפת, הקונצרן מעריך כי יגיע כבר השנה לאיזון כלכלי תוך השקת דגמים חדשים. כדי להכניס דברים לפרופורציה - ב-2008 בלבד הפסיד הקונצרן 14.7 מיליארד דולר.
לפי הערכות אנליסטים, 2010 תהיה מוצלחת מקודמתה ותשים קץ לשלוש שנות הפסד רצופות. לדברי האנליסט ברני מקג'ין, "מנכ"ל הקונצרן אלן מולאלי עשה את מה שנחשב כבלתי אפשרי תוך זמן קצר מאוד". כדאי להזכיר כי מולאלי מונה למנכ"ל בשנת 2006, ובמהלך תקופת כהונתו הקצרה הנחיל אסטרטגיה ניהולית חדשה שמחד הובילה לפיתוח דגמים חדשים כמו הפיוז'ן ההיברדי והמצליח, ומנגד קיצץ את מצבת כוח האדם בקונצרן בכמעט מחצית. ב-2006 לווה הקונצרן 23 מיליארד דולר לפני פריצת משבר האשראי, והלוואה זו משמשת אותו כעת לצורך יציאה מהמשבר.
מחר (ה') עתיד פורד לפרסם דו"חות כספיים שנתיים, לפיהם ההכנסות יסתכמו ב-2.65 מיליארד דולר. דצמבר אגב היה מוצלח ביותר, עם עליה של 33% בהיקף המסירות, יותר מכפול מגידול הענף הכולל בחודש זה. בנוסף, הגדיל פורד את חלקו בשוק הרכב האמריקני מ-15% ב-2008, ליותר מ-16% אשתקד. מולאלי צופה כי הקונצרן יגיע לרווח תפעולי בשנת 2011, ואילו אנליסטים צופים רווח תפעולי שנתי של 3.6 מיליארד דולר בשנת 2010.
אתמול פורסם כי הקונצרן ישקיע 400 מיליון דולר במפעליו בשיקגו, ויקלוט 1,200 עובדים חדשים לצורך ייצור האקספלורר החדש. למרות הצניחה המשמעותית במכירת רכבי שטח בארה"ב השנה, הקונצרן ינסה לשחזר את הצלחת הדגם בשנות ה-90 על ידי הפחתת צריכת הדלק ב-25% והפחתת נתוני פליטת מזהמים בהשוואה לדגם הנוכחי.