Seesmic Look - תוכנת טוויטר למתחילים
רבים מחובבי הרשתות החברתיות מתחברים פחות לטוויטר ונרתעים מאוטוסטרדת הסטטוסים שלה. עם תוכנת Seesmic, המפשטת את השימוש ברשת אין מה לפחד ואפשר פשוט להתחיל לצייץ. בדקנו
בניגוד לפייסבוק על 350 מיליון משתמשיה, טוויטר עם 19 מיליון משתמשים בלבד אינו כלי המיועד להמונים, ולא בטוח שמצב זה עומד להשתנות. נתונים שפורסמו בסוף השבוע מעידים על האטה ניכרת בצמיחה של טוויטר.
לעזור עם עקומת הלמידה
אפשר להבין את הפערים האלה. טוויטר אינו רשת חברתית עם פרופילים אישיים שמספקים תחושה אישית ואינטימית בפייסבוק. החברים חשים שיש להם "בית" ומקום לחזור אליו שוב ושוב כדי להתעדכן מה חדש אצל החברים. טוויטר, לעומתו, הוא כביש מהיר של עדכונים, פחות אישי וחברתי ומבוסס כולו על עדכוני סטטוס קצרים - של עד 140 תווים.
משתמשים מתקשים להתרגל לחוקים של טוויטר ולשאלות כמו מי עונה למי וכיצד התחילה השיחה. הודעות פרטיות מתערבבות עם הודעות ציבוריות וקשה לפעמים להבין את ההקשר.
בשל עקומת הלימוד הנדרשת, טוויטר סובל משיעור נטישה גבוהה של משתמשים שבודקים אותו בעקבות הבאז, מתאכזבים, ועוזבים.
עבורם פיתחה Seesmic את תוכנת Seesmic Look, ששואף להביא את בשורת הטוויטר להמונים שלא שמעו עליו מעולם.
Seesmic Look היא תוכנה הניתנת להורדה, בדומה ל-Seesmic Desktop, Seesmic for Windows ו-Twhirl – כולן תוכנות טוויטר שפיתחה חברת Seesmic.
לצייץ וקצת יותר
לאחר כניסה עם שם משתמש וסיסמה שקיבלתם מטוויטר, אפשר להפיץ עדכונים חדשים (טוויטים או ציוצים), לצרף אנשים לרשימות (Twitter Lists), לחפש בזמן אמת, לעקוב אחרי חברים, לקרוא עדכונים חדשים ולענות עליהם.
אך הממשק של Look מציע יכולות נוספות שהופכות אותו לקצת יותר מתוכנה נוספת לטוויטר, כמותה יש רבות בשוק. Seesmic Look מפלח את העדכונים ששולחים משתמשים (לא רק כאלה שאתם עוקבים אחריהם בטוויטר) על פי קטגוריות.
אנשים שאינם מעוניינים בשטף עדכונים וחוששים מהצפת מידע יכולים להיעזר באפשרות זו כדי להיחשף לעדכונים בתחומים שמעניינים אותם. למשל, בחירה בתפריט Interests>Music>Coldplay תציג את כל העדכונים של משתמשי טוויטר בזמן אמת בנושא להקת קולדפליי. גם תוכנות טוויטר אחרות יודעות להציע פילוחים כאלה אך הן לרוב מותירות את החיפוש לידי הגולש.
כמו תיבת מייל נוספת
העובדה כי Look מציע את העדכונים למשתמשים ולא נסמך על פעולה אקטיבית שלהם, בתוספת העובדה כי מדובר בממשק בעל מראה עדכני מאוד, ויזואלי ומותאם ל-Windows 7, הופכת את חוויית המשתמש ב-Look למיוחדת.
הממשק של Look מזכיר יותר מכל תיבת מייל. ב-Inbox יחכו כל ההודעות הפרטיות או עדכונים (mentions) של משתמשים בטוויטר המתייחסים ישירות אליכם. Social היא התיקיה המרכזת את כל העדכונים של האנשים שאתם עוקבים אחריהם. Interests הן קטגוריות מפולחות באמצעותן Look מציגה עדכונים ו-Channels הם ערוצים המיועדים למותגים.
מצב ברירת המחדל בממשק (לפני שבוחרים בתיקיה כלשהי) "מציף" נושאים מעניינים מכל הרשת. ב"מציף" הכוונה היא בהחלט כפי ששומעים: נושאים חדשים "שטים" להם בתוך הממשק ונעלמים כדי לפנות מקום לנושאים אחרים. המשתמש פסיבי בשלב זה והחוויה היא יותר "טלוויזיונית": התכנים זורמים והמשתמשים נחשפים להם.
עדכונים צפים
לחיצה על אייקון הטלוויזיה הקטן "תציף" עדכונים של עוקבים שלכם ולא מכל הרשת. זו דרך אלטרנטיבית להיחשף לעדכונים, אם כי לא בטוח שהיא נוחה יותר. בניגוד לחשיפה לעדכונים בתוך טור עדכונים (פיד) מרכזי, טוויטים צפים מחזקים עוד יותר את תחושת חוסר ההקשר הפושה בטוויטר. מצב זה טוב בעיקר לאנשים שרוצים לחוות את טוויטר אך לא רואים חשיבות רבה בקריאה של כל עדכון ועדכון.
לא רק ש-Look מפחית מאוד מחשיבות המעקב אחר משתמשים הניצבת בבסיסו של טוויטר, התוכנה מאפשרת למשתמשים להתעדכן גם מבלי להתחבר לטוויטר או להירשם לאתר.
לא בהכרח למתקדמים
בניגוד לממשקים אחרים של טוויטר, אם תעמדו על תיקיית Social לא תדעו על הודעות פרטיות חדשות שנשלחו לכם ל-Inbox ויהיה עליכם לעבור לתיקייה זו במיוחד. עובדה זו עלולה לגרום לכם לפספס עדכונים חשובים ועל כן היא עלולה להפריע במיוחד למשתמשים קצת יותר מתקדמים. כמו כן, אי אפשר לצרף ל-Look יותר מחשבון טוויטר אחד.
במצב הערוצים הממותגים (Channels) יש בכך יותר מרמז לתוחלת העסקית שבמוצר. למשל, ערוץ Redbull הניחן במראה ובתחושה של יצרנית המשקה וכולל עדכונים של משתמשים אודות רדבול. על אף ההתאמה ל-Windows 7, Look יפעל גם ב-Windows Vista ו-XP.
האם Look מוצלח? קשה לדעת מעיניים של משתמש טוויטר מתקדם, אם כי נראה כי אם יש ממשק שיגרום לאמהות, לאבות ולדודים להתחבר לטוויטר, סביר להניח שזה יהיה Look. Seesmic לקחה על עצמה משימה לא פשוטה, להפוך את טוויטר לנגיש יותר להמונים. יש גם אפשרות שעבור רבים מהם, טוויטר יישאר מבלבל עם Look או בלעדיו.
- לסרט ההדגמה של טוויטר בהשקה (1:40 שעות)
להורדת Seesmic Look