שתף קטע נבחר
 

מסתמן: חניה קצרה בכחול-לבן בחינם

שר התחבורה, ישראל כץ, הבהיר אתמול כי הוא ישקול באופן חיובי הצעת חוק לחניה חינם בכחול-לבן, לפרק זמן קצר. ח"כ מאיר שטרית, יוזם ההצעה, יתבקש רק לשנות את היתר החניה באדום-לבן, לכחול-לבן

מסתמן: משרד התחבורה יתמוך בהצעת חוק המתירה חניה בחינם בכחול-לבן, לפרק זמן מוגבל. למרות התנגדות הממשלה להצעת חוק שהגיש ח"כ מאיר שטרית, לפיה תותר חניה למשך רבע שעה ליד מדרכה הצבועה באדום-לבן, מתברר כי שר התחבורה, ישראל כץ, צפוי לתמוך בהסדר חניה דומה ליד מדרכה הצבועה בכחול-לבן. בדיון שנערך אמש (ד') במליאת הכנסת, הסביר כץ כי אם יגיש ח"כ שטרית הצעת חוק בעניין הסדר החניה בכחול-לבן, הוא ישקול "את זה באופן חיובי... יש בזה הגיון רב יותר".

 

 

בתגובה אמר שטרית כי הוא מוכן לשנות את הצעת החוק כך שתתאים לעמדת שר התחבורה, ותכלול רק מקומות חניה המסומנים בכחול-לבן. שטרית גם אמר כי ניתן לבחון את קיצור פרק הזמן המותר לחניה, מרבע שעה ל-10 דקות. במהלך הדיון במליאה, הסכים שטרית להצעת שר התחבורה לבטל את ההצבעה בעניין הצעת החוק, ולהעביר את הדיון לוועדת הכלכלה, שם ייבחנו דרכים ליישומה.


שטרית: חניה הפכה להזדמנות להעניש את האזרח (צילום: אסף בינדר) 

 

"קילומטרים של אדום-לבן"

הצעת החוק המקורית של ח"כ שטרית, שהוגשה בתחילת דצמבר 2009, קבעה כי תותר חניית כלי רכב ליד מדרכה הצבועה באדום-לבן, וזאת לפרק זמן של רבע שעה. על-פי הצעת החוק, הסדר החניה יונהג אך ורק במקומות בהם לא תיווצר בעיית בטיחות או הפרעה לתנועה. שטרית הסביר אמש כי קיימים פתרונות טכנולוגיים, המאפשרים את הפיקוח על זמן החניה - כמו למשל מונה מיוחד, שמצמיד הנהג לחלון מכוניתו.

 

בניסיון לשכנע את חברי הכנסת לאשר את הצעתו, תיאר שטרית את המצב בערים הגדולות: ראשי ערים מצאו פטנט פשוט - צובעים את כל המדרכות באדום-לבן. זאת מערכת הכנסה נוספת לעיריות, בלי שום פיקוח. צובעים קילומטרים של אדום-לבן, למרות שאדום-לבן צריך להיות - לפי חוקי התנועה - רק לפני צומת, רמזור, תחנת אוטובוס וליד מעבר חציה. תסתובבו בערים ותראו - צובעים קילומטרים רבים של אדום-לבן. למה? הצבע בזול?".

 

לדברי שטרית, שינוי הסדרי החניה הוא כורח המציאות, שכן מערך התחבורה הציבורית אינו מהווה עדיין חלופה ראויה למכוניות פרטיות. "כשתהיה מערכת הסעת המונים בגוש-דן, ניתן יהיה להגביל את מספר החניות בתל-אביב, לאסור גישה לתוך תל-אביב, ולהטיל אגרת גודש. אבל עד (אז), צריך לתת פיתרון. החניה הופכת להיות למצב של הזדמנות לכל פקחי העיריות, לנצל את זה לרעה ולהעניש את האזרח גם על לא עוול בכפו".

 

"אנרכיה מוחלטת"

בהתייחסו להצעת החוק המקורית של שטרית, הסביר שר התחבורה כי יישומה עלול לגרום קשיים רבים. "ההצעה הזאת היא לא הצעה ישימה, משום שהיא תוביל לאנרכיה מוחלטת", אמר אמש כץ במליאת הכנסת. "לחנות באדום-לבן, לדעת כל המומחים, זה דבר שיכול ליצור קשיים גם אם לכאורה זה לפרק זמן של רבע שעה. ההפרעות הקצרות האלה הן יותר חמורות לתנועה ולביטחון הציבור, מאשר דברים שהם לאורך זמן ויותר קבועים".

 

במפתיע, כץ אמר כי אם ישנה שטרית את הצעתו, ויכלול בה חניה ליד מדרכות הצבועות בכחול-לבן, משרד התחבורה צפוי לתמוך בה. "כאשר שוחחתי עם ח"כ שטרית, והוא העלה את הרעיון שאולי הוא יגיש הצעת חוק לחניות לפרקי זמן קצרים בסימוני כחול-לבן, בכלל לא שללתי את הדבר. התחייבתי שאם יגיש חוק לגבי סימון כחול-לבן, אני אשקול את זה באופן חיובי. אני ארצה להתייעץ עם גורמי המקצוע בנושא, לשמוע את עמדתם, אבל יש בזה הגיון רב יותר".

 

עם זאת, כדאי לזכור כי תמיכתו של כץ לא תבטיח את אישור הצעת החוק המתוקנת. נגד הצעת החוק צפויים להישמע קולות רבים, ובעיקר מצד הרשויות המקומיות - שחלקן נסמכות כיום על גביית קנסות חניה כמקור הכנסה חשוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה, ישראל כץ
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים