כ-5,000 בעלי טויוטה בישראל ייקראו למוסך
אחרי מיליוני מכוניות שנקראו למוסכים בעולם, יזמן יבואן טויוטה בישראל אלפים כדי לתקן את דוושת המצערת, שעלולה להישאר לחוצה. האם גם אתם נוהגים בדגם כזה? לפניכם הרשימה
הקריאה העולמית של טויוטה לתיקון דוושת הגז העלולה לגרום להאצה לא-מכוונת מגיעה לישראל: יבואנית טויוטה, יוניון מוטורס, הודיעה כי בימים הקרובים תקרא לכ-4,000-5,000 בעלי מכוניות מתוצרתה לתיקון מנגנון דוושת המצערת. מנכ"ל טויוטה, מיכה כרמון: "המנגנון הזה נמצא גם במכוניות מתוצרת הונדה, פיז'ו ופורד".
ברחבי העולם הוזמנו עד כה כשישה מיליון בעלי טויוטה לתיקון דוושת המצערת. לפי שעה, לא מתכוונים לקרוא לבעלי הדגם הפופולרי קורולה לתיקון. אם גם הקורולה תוזמן, יעלה מספר המכוניות שיוזמנו בישראל למוסכים לעשרות אלפים.
האם גם אתם תיקראו למוסך? הנה הדגמים והשנתונים שיוזמנו.
- יאריס - נובמבר 2005 עד ספטמבר 2009.
- אוריס - אוקטובר 2006 עד ינואר 2010.
- וורסו - פברואר 2009 עד ינואר 2010.
- אוונסיס - נובמבר 2008 עד דצמבר 2009.
- ראב4 - נובמבר 2005 עד נובמבר 2009.
- אם גם הקורולה תוזמן, השנתונים הרלוונטיים יהיו אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009.
בתחילה נראה היה כי הבעיה שהתגלתה בארה"ב - דוושת מצערת שאינה חוזרת למקומה - אינה רלוונטית לכלי רכב שיוצרו מחוץ ליבשת אמריקה. כפי שהתפרסם לראשונה ב-ynet, בימים האחרונים התברר כי מדובר בבעיה כלל עולמית, ובכל מקרה בכשני מיליון כלי רכב בכל רחבי אירופה.
בתחילה הזמינה טויוטה 4.2 מיליון כלי רכב מתוצרתה לתיקון שטיחון רופף, העלול לגרום לדוושת המצערת להישאר במצב לחוץ. רק לפני מספר ימים הוסיפה ה היצרנית עוד 1.1 מליון כלי רכב לקריאה זו לתיקון. לאחר מכן, הזמינה היצרנית 2.3 מיליון כלי רכב עקב חשד למנגנון מצערת בעייתי, העלול לגרום לתוצאה דומה. לפני מספר ימים נוספו לקריאה זו בארה"ב עוד שני מיליון כלי רכב באירופה, ו-75 אלף בסין. יש לציין כי שיווקם ויצורם של הדגמים המעורבים בחשד למנגנון מצערת בעייתי בארה"ב הופסק. החוק האמריקני דורש זאת אם אין בידי המוסכים הרלוונטיים אבזר חלופי תקין.
לדברי מנכ"ל יוניון מוטורס, מיכה כרמון, יצרנית המנגנונים הסינית, מספקת את תוצרתה גם ליצרניות אחרות, כמו פורד, הונדה ופיז'ו. כרמון מעריך כי גם מותגים אלה ידרשו לבצע קריאה דומה לתיקון של כלי רכב רלוונטיים מתוצרתם. עד עתה הייתה הקריאה לתיקון מוגבלת בישראל ל-140 כלי רכב בלבד - מדגמי קאמרי וסקויה - שהגיעו ארצה ביבוא אישי.
נשיא טויוטה, אקיו טויודה, התנצל בפני הצרכנים: "אנחנו מתנצלים עמוקות בגלל האי-נוחות שנגרמה ללקוחות. אנחנו מתכוונים לבחון את הנתונים ולספק הסברים שיסירו את דאגתם של הצרכנים בהקדם האפשרי", אמר בראיון לרשת הטלוויזיה היפנית NHK מדאבוס שבשוויץ. הוא הדגיש שהחברה תעשה כל מאמץ להבטיח שהתקלה לא תישנה בעתיד.