שתף קטע נבחר
 

מחירון פברואר: ירידה של עד 3% במשומשות

מחירון הרכב של השמאי לוי יצחק לחודש פברואר, מציג ירידות של עד 2-3% במרבית דגמי המכוניות המשומשות. לוי יצחק: היקף העסקות לא ירד, והפעילות ערה מאוד

מחירי המכוניות המשומשות ירדו בחודש האחרון בשעור ממוצע של 2-3%, כך עולה ממחירון המשומשות של לוי יצחק לחודש פברואר שמתפרסם היום (ב'). עם זאת, לוי יצחק מציין כי היקף העיסקות בשוק לא ירד, והפעילות ערה למדי.

 

"למרות שמשרד התחבורה ביטל את רישום שנת הדגם ברישיונות הרכב, נותרה אצל ציבור רוכשי הרכב תסמונת 'שנת הדגם'. אם בעבר אפריל היה החודש האחרון של שנת הדגם ומכוניות שהגיעו במאי נחשבו לשנת דגם חדשה, עכשיו זז התאריך לסוף דצמבר, והוא זהה לשנה קלנדרית. התוצאה היא שאחרי ה-1 בינואר, מתייחסים למכוניות משומשות כאילו הזדקנו בשנה, אם כי תנודות המחיר בין חודש דצמבר של השנה היוצאת, לחודש ינואר של השנה החדשה, מתונות מכפי שהיו בעבר", אומר לוי יצחק.

 

יחד עם זאת, בעקבות השיטה החדשה, הפער שנוצר בין מכונית שעלתה לכביש בינואר 2009, לבין מחירה של מכונית חדשה שעלתה לכביש בינואר 2010, גדל במחירון החדש ל-14-15%. לכל חודש עליה מאוחר יותר, יש להוסיף סכום הנקוב בשקלים ומשקף בנוסף למועד העליה המאוחר יותר לכביש, גם את רמת הסחירות של הרכב. עד לאחרונה צויין סכום זה באחוזים - תוספת של 0.5% לחודש.

 

חידוש נוסף במחירון החדש: רכב חדש שעברו מעל 12 חודשים ממועד יצורו, ושוחרר על-שם היבואן ונמכר כיד שניה עם 0 קילומטרים, ערכו נמוך ב-10% ממחיר מכונית כזו שנמסרה ללקוח כדי ראשונה, בטרם מלאו לה 12 חודשים. במחירונים הקודמים חושב הפער לפי 8%, אולם לדברי לוי יצחק, סקרי השוק העלו שפער המחירים צריך להיות גדול יותר - 10%.

 

ומה קורה למחירים? להלן מספר דוגמאות של מכוניות בקטגוריות שונות:

 

קומפקטיות ומשפחתיות גדולות:

  • מאזדה: יציבות בכל הדגמים.
  • טויוטה: קורולה ואוונסיס ירדו בכ-2%, קאמרי ב-2-3% ופריוס ללא שינוי.
  • הונדה:ירידות של 2% בדגמי סיוויק ואקורד.
  • פורד: יציבות בכל הדגמים.
  • פולקסווגן: יציבות בכל הדגמים.
  • סיטרואן: ירידות של 2% ב-C4 וב-C5.
  • רנו: ירידות של 2-3% במגאן ובסניק.
  • סקודה: ירידה של 3% באוקטביה.
  • ניסן: ירידה של 2% בטידה ובנוט. יציבות באלמרה.
  • יונדאי: ירידה של עד 2% ב-i30. יציבות בסונטה.
  • קיה: ירידה של 1% בסיד.
  • סובארו: יציבות בכל הדגמים.
  • מיצובישי: ירידה של 2% בלאנסר.
  • פיז'ו: ירידה של 3% ב-406, ושל 2% ב-307 ו-407.
  • סוזוקי: ירידה של 2% בליאנה.

 

סופר-מיני:

  • דייהטסו: עליות של 2% בסיריון ושרייד.
  • יונדאי : ירידה של 1% בגטס, ו-2% ב-i10.
  • מאזדה: ירידות של 1-2% ב-2.
  • סוזוקי: ירידה של 2% בסוויפט.
  • טויוטה: יציבות ביאריס.
  • פולקסווגן: יציבות בפולו.
  • רנו: ירידות של 2-3% בקליאו.
  • ניסן: ירידה של 2% במיקרה.
  • פיאט: ירידה של 2% בפונטו וגרנדה-פונטו, ו-3% בפנדה.
  • סיאט: ירידה של 2% באיביזה.
  • סקודה: ירידה של 3% בפאביה.
  • פיז'ו: ירידה של 2% ב-206.
  • הונדה: יציבות בג'אז.

 

יוקרתיות:

  • יגואר: יציבות בקבריולה וקופה, ירידות של 1-2% באחרים.
  • מרצדס: יציבות ב-S קלאס וב-CLK, SLK ו-CLS. ירידות של 2% באחרים.
  • ב.מ.וו: יציבות בכל הדגמים.
  • פורשה: ירידה של 2% בקאיין. יציבות באחרים.
  • אלפא רומיאו: ירידה של 2% בדגמי GT ו-GTV.
  • אמריקאיות: ירידות של 2%.
  • לקסוס: יציבות בכל הדגמים.
  • אודי: ירידות של 2% בכל הדגמים, מלבד TT שנותר יציב.

 

רכבי שטח-פנאי-שטח: כולם שומרים על יציבות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים