שתף קטע נבחר

סקר: צרכנים בעולם מהדקים את החגורה

למרות ששיאו של המיתון חלף, הצהירו יותר מ-40% מהנשאלים בסקר של מסטרקארד במזה"ת, באפריקה, אסיה והפסיפיק כי בכוונתם לחסוך כמה שיותר מכספם

האם צרכנים ברחבי העולם חשים שהשמועות על מותו של המיתון היו מוקדמות מדי? מסקר שערכה חברת מסטרקאר עולה כי צרכנים במדינות המזרח התיכון, אסיה, אפריקה והפסיפיק מתכננים להרחיב את החיסכון לשעת צרה ב-2010.

 

יותר מ-40% מהצרכנים במדינות הללו מתכננים לחסוך יותר בחצי השנה הקרובה מאשר בשנה שעברה, וזאת ככל הנראה בעקבות המשבר הכלכלי וחוסר הוודאות במערכת הכלכלית העולמית.

 

 

למרות התגברות הרצון לחסוך, ציינו רבים כי נאלצו להפחית את רמת החיסכון שלהם, כאשר 55% ציינו כי הסיבה היא התחושה שאינם מרוויחים מספיק כדי לחסוך, 34% ציינו אינפלציה גבוהה, ו-15% ציינו ריביות או תשואות נמוכות.

 

הסקר כלל 10,623 צרכנים מאוסטרליה, לבנון, סין, יפן, מצרים, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, אינדונזיה, דרום אפריקה, דרום קוריאה, הודו, הונג קונג, וייטנאם, כוויית, מלזיה, ניגריה, ניו זילנד, סינגפור, פיליפינים, קטאר, קניה ותאילנד.

 

74% מהמשתתפים כי הסיבה העיקרית לשינוי הרצוי בהתנהלותם הכלכלית היא חוסר הוודאות לגבי הכלכלה והצורך להיות ערוכים להוצאות חירום בלתי צפויות. רוב המשתתפים ציינו כי הם חוסכים בין 1% ל-10% מהכנסתם.

 

"מבחינת המשמעות הכלכלית, כוונות החיסכון נחלקות לשתיים. חיסכון שנועד להוצאות גדולות כמו פרישה ורכישה, שדרוג נדל"ן ורכב – הוא מדד מוביל לצריכה עתידית. מצד שני, חיסכון כאמצעי זהירות מראה כי הצרכנים מודאגים לגבי העתיד", מסביר היועץ הכלכלי לאזור אסיה-פסיפיק במסטרקארד, ד"ר יוואה הדריק-וונג.

 

מהסקר עולה כי דווקא הצעירים הנלהבים יותר לחסוך, כאשר 84% מהצרכנים מתחת לגיל 30 מתכננים לחסוך באותה רמה או יותר החצי השנה הקרובה, בהשוואה לבני ובני 55 ומעלה (76%).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
יש כאלה שלא מרוויחים מספיק כדי לחסוך
צילום: רויטרס
מומלצים