כץ בפתרון
בתשובתו לבג"ץ שר התחבורה לא נתן שום פתרון לסוגיית קווי המהדרין. הוא אמנם לא קיבע בחוק את ההפרדה, אבל מי ימנע השפלת נשים שיבחרו למרות הכל לשבת מקדימה?
גם לאחר תשובת שר התחבורה לבג"ץ, מה שהיה הוא שיהיה. אני אמשיך לנסוע בקדמת האוטובוס, אספוג השפלות וצעקות, והחרדים ימשיכו לנסות לכפות את ההפרדה.
השר כץ היה תקווה בעבורי. הוא איש נבון, בעל הבחנה דקה, ויש לי הרושם, שגם רוצה להשאיר את חותמו על המשרד. כשבג"ץ פנה לקבל את עמדת משרד התחבורה, אמרתי לעצמי שאם יש אדם היכול להכריע בבעיה
קראתי בעיון רב את דעת השר ולא מצאתי במסמך דבר ממשי שיביא פתרון לעניין. הרי גם היום המצב הוא שהחרדים דורשים הפרדה. יש הנענה להם ויש שלא, כמוני. מבחינתי, אין מצב שאשה תורחק ויאסר עליה לשבת בקדמת האוטובוס. זכותו של כל אינדיבידואל וכל קבוצה לחיות על פי אמונתם, אך אין זה מתקבל על הדעת שבמרחב הציבורי יהיה ניתן לכפות עליי ולהכתיב לי היכן לשבת.
השר, אכן, אינו מעגן בחקיקה את נושא ההפרדה, אך גם לא נותן שום פתרון. גם אינו מתייחס למחירים הנמוכים משמעותית בקווים אלו. אם כך, גם מעתה אעלה לאוטובוס מהדרין (כי הוא זמין) ואתיישב בקדמתו, אם יש מקום, וסביר מאוד שהחרדים ימשיכו לצעוק עליי, להטרידני ולהשפיל אותי. מי ערב לי שהדבר ימנע? מי ימנע
זאת? השר כץ בתגובתו לבג"ץ משאיר אותי חשופה ופגיעה. האם יש תקציב לפקח בכל אוטובוס? מדובר, כיום, בעשרות רבות של אוטובוסים כאלו ומספרם רק הולך עולה.
כיצד יוכל השר כץ למנוע את ההשפלה מבת שירות לאומי שישבה מאחור וקמה כדי לשאול את הנהג היכן עליה לרדת? הגברים שישבו מקדימה ניסו למנוע בעדה מלהגיע לנהג. זה לא סתם סיפור - זה קרה לבתי. היא ספגה צעקות והושפלה על עצם זה שהיא עוברת בין הגברים. הרי אין סוף לדברים הזויים. מקריאת תגובת השר לבג"ץ יש לי הרגשה שהשר מבין את החרדים היטב, קשוב לצרכיהם, ומה עלינו, הנשים?
על המאמר איני חותמת בשמי האמיתי מאחר שאני מאוימת על-ידי חרדים שמבקשים לאתרני ולטפל בי. להם לפחות יש פתרון.