הדיבורית לא מבינה עברית
ט' רכש לפני כחודש פולקסווגן פאסאט חדשה, עם מערכת שמע משוכללת הכוללת GPS, די.וי.די, דיבורית בלו-טות' ושליטה מגלגל ההגה. אלא שלאחר שקיבל את המכונית, התברר שהדיבורית לא מבינה עברית, והכפתורים על גלגל ההגה כלל לא מחוברים. היבואנית טוענת כי הוא מתעקש לשדרג את מערכת השמע שקיבל - ללא תשלום
עברית שפה קשה. לפני כחודש, רכש ט' פולקסווגן פאסאט חדשה. הוא לא חסך, והזמין את הגרסה המאובזרת ביותר, תמורתה שילם 215 אלף שקל. "הגעתי לאולם התצוגה וטופלתי באדיבות רבה על ידי מנהלת האולם", מספר ט', ומוסיף כי "במסגרת העיסקה הובטחה לי חבילת אבזור נוספת, הכוללת מכשיר GPS, די.וי.די, דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס".
אבל כשקיבל ט' את המכונית, התברר כי שמחתו על נדיבות הלב של היבואנית היתה מוקדמת מדי. כך למשל התברר לו שדיבורית הבלוטות' אינה תומכת בעברית, ולכן הוא אינו יכול לזהות שיחות או לעשות שימוש בספר הטלפונים. כמו כן, התברר לו כי על גלגל ההגה מותקן כפתור שליטה על מערכת השמע - אבל כלל הוא אינו פועל.
ט' הרגיש קצת מרומה, ופנה ליבואנית בבקשה לקבל הסבר. "בתגובה לשאלותיי, נאמר לי בתחילה כי עלי לשלם תוספת של 1,200 שקל על מנת להרכיב מתאם בין ההגה למערכת. בנוגע לדיבורית, נאמר לי כי אין מערכת אחרת". יותר מכל הדהימה את ט' תגובתו של איש המכירות בחברה: "בנוגע לשליטה מההגה, הוא אמר לי שוב ושוב כי אמנם הפונקציה כלולה בחבילת הגימור, אך מאחר והתקינו לי 'מערכת משודרגת' - שהייתה כלולה בעסקה - אין יכולת להשתמש בפונקציה הזו, אלא אם אוסיף כסף".
ומה עם הדיבורית שאינה מבינה עברית? ט' מספר: "כשטענתי בפני איש המכירות כי אין כל משמעות לממשק אם אינו תומך בעברית, הוא אמר כי אין אפשרות אחרת. לאחר הפצרות, נאמר לי כי אכן יש אופציה כזו, אך היא לא חלק מן העסקה, ולכן עלי לשלם את ההפרש - מאחר שיש צורך להחליף את המערכת". ואם לא די בכך, איש המכירות החליט להאשים את ט' עצמו בכל הבעיות: "הוא אמר לי שהייתי יכול לראות בקלות שדיבורית הבלו-טות' אינה תומכת בעברית, ושרק המערכת המקורית מאפשר שליטה מההגה - וחוץ מזה, לא שאלתי".
אבל ט' הוא עקשן לא קטן - וכשראו בצ'מפיון שהאגוז קשה לפיצוח, ואולי גם הבינו שיש צדק בטענותיו, החליטו להחליף את המתאם על חשבונם. זאת, לא לפני שהסבירו לו שהדבר נעשה "לפנים משורת הדין", וכי בעצם הוא צריך להודות להם על ההנחה הנדיבה שקיבל. ואשר לדיבורית: ט' נדרש להוסיף 2,000 ש"ח על-מנת לקבל מערכת תומכת בעברית - דרישה אותה סירב ט' למלא. "איני מבקש טובה מאיש", אומר ט'. "שתי הפונקציות אמורות להיכלל במערכת מלכתחילה, ואם לא כך הדבר - יש לציין זאת במעמד הקנייה".
מאחר שחשבנו כי ט' צודק, פנינו לצ'מפיון מוטורס כדי לקבל תגובה. "הלקוח רכש את הפאסאט במסגרת מבצע מכירות רשתי", אומרים ביבואנית. "המבצע כלל התקנת מערכת מולטימדיה מסוג קנווד 5024 עם GPS, די.וי.די, מצלמת רוורס ודיבורית בלו-טות' שאינה תומכת בעברית. הלקוח קיבל את המכונית עם המערכת שהובטחה לו במסגרת המבצע".
עוד מסבירים בצ'מפיון כי "מעבר לשורת ההנחות וההטבות שקיבל, הוחלט, לפנים משורת הדין, להעניק ללקוח, ללא תוספת תשלום, מערכת שליטה על מערכת המולטימדיה מגלגל ההגה. כעת הוא מתעקש לשדרג ללא תוספת תשלום את מערכת השמע שקיבל לדגם מתקדם יותר, התומך בין השאר בעברית - אלא שדגם זו לא הוצע במסגרת המבצע".