נאס"א תבטל הפרויקט שיחזיר האדם לירח
פרויקט "קונסטליישן" שהיה אמור להטיס בני אדם נוספים לירח יבוטל במסגרת תקציב נאס"א החדש לשנת 2011. עוד לא ברור אם סוכנות החלל תחזור לטיסות מאוישות, אך העתיד שייך ככל הנראה לתעשייה הפרטית שתתפוס את הבכורה בטיסות לחלל
לפי התקציב החדש יבוטל גם פיתוח הטיל "ארס", וכרגע אין כל החלטה אחרת לגבי המשגרים הכבדים שנחוצים לשיגור בני אדם מעבר למסלול ארץ נמוך. נאס"א קיבלה הנחייה להמשיך במחקר בנושא כדי למצוא כלים שיגדילו את הקיבולת של ארכיטקטורות טיסות חלל עתידיות תוך הקטנת עלות השיגור בהשוואה למערכות הנוכחיות. מדיניות זו קרוב לוודאי שתוביל אותנו רחוק יותר ומהר יותר לתוך החלל.
עוד ב"הידען": אלביט חושפת בכנס החלל הבינלאומי את מצלמת החלל החדשה
התקציב המוצע עוד דרוש אישור של הקונגרס, אך אם יעבור תקצה נאס"א משאבים לחברות חלל מסחריות כדי שיבנו מערכות להטסת אסטרונאוטים אל תחנת החלל וממנה. כך למשל, הסכימה נאס"א לשלם לרוסיה 50 מיליון דולר עבור מושב. חברות פרטיות תוכלנה להציע מושבים בפחות כסף, אך הכלים שלהן עדיין לא נוסו וטרם קיבלו אישור המאפשר להן להוביל בני אדם.
תומכי הצעת התקציב של אובמה אומרים כי הגדלת שיתוף הפעולה עם החברות המסחריות יצור עוד מקומות עבודה משום שהשקעות הממשלה יביאו השקעות פרטיות במיליוני דולרים. "כולם יצאו נשכרים מהשקעת נאס"א בתעשיית טיסות החלל המסחריות", אומר ברט אלכסנדר, נשיא פדרציית חברות החלל המסחריות, בהודעה שפורסמה בשבוע שעבר: "תעשיית החלל המסחרית תיצור אלפי משרות הייטק בארה"ב ותקטין את פער הטיסות".
עוד ב"הידען": נאס"א תשתף פעולה עם הרשת הישראלית למדעי הירח INLSE
נאס"א כבר חתמה עם החברות SpaceX ו- Orbital Sciences על ביצוע שיגורי מטען לתחנת החלל, אולם ישנם חברי קונגרס שצפויים להילחם בהצעת התקציב החדשה. הסנטור ביל נלנסון עתיד להיאבק בקונגרס בעד נאס"א, ובעבור אלפי האנשים שעומדים לאבד את משרותיהם כתוצאה מהרפורמות החדשות.